התחברת בהצלחה!
אתם כאלה מוכשרים - אבל אפשר לבחור רק שלוש יכולות

הקמת סטארטאפ ראוי להשקעה בפחות מ-300 שקל

אחת הבעיות הגדולות ביותר של סטארטאפים היא תקציב נמוך. אז איך נוכל להקים סטארטאפ בתקציב של כמה מאות שקלים, שכשנפנה לבסוף למשקיעים, הוא יגרוף מהם תשואות ויצליח לגייס את הכסף כדי להתפתח?

הקמת סטארטאפ ראוי להשקעה בפחות מ-300 שקל
לוגו של הספונסר
הפוסט בחסות:

הנה עובדה: לא כולנו נולדנו לאמא ואבא עשירים. רובנו צריכים להסתמך על התושיה שלנו כדי ליצור דברים מאפס ולגרום להם לעבוד. כך שכמו רבים אחרים, גם אני נתקלתי בבעיה הזו של תקציב נמוך, ושאלתי את עצמי - איך יזמים שאפתניים, בלי גב כלכלי שיישא את החלומות שלהם עליו, יכולים להקים סטארטאפ ולגרום לו להצליח? 

אז בואו נתחיל מכך שבכל תקופה בהיסטוריה יזמות היתה דבר קשה (גם אם היה כסף) כך שאתגרים הם לא מחסומים, הם כלי מחשל. אם מסתכלים על יזמים שהגיעו מרקע בינוני ועד חסרי כל - לסטטוס של מיליארדרים כמו סטיב ג'ובס, ג'ק מא, אופרה וינפרי, וריצ'ארד ברנסון, ההיסטוריה מוכיחה לנו שלהגיע מלמטה עד לפסגה זה לגמרי אפשרי, וזה לא משנה כמה אנשים יצקצקו לכם בדרך. אז איך בימים בהם העולם מוצף בתחרות וחברות טכנולוגיה עם כיסים עמוקים שמחוברים אליהן, אפשר עדיין לתת פייט אמתי משלכם לעולם? 

התשובה היא לעקוף. מה הכוונה בלעקוף? למצוא דרכים עקיפות שיאפשרו לכם ליצור את אפקט ה"וואו" אצל לקוחות פוטנציאליים ומשקיעים מבלי לקרוע את הכיס, ולשמור את הכסף שלכם רק לדברים שאתם מבינים שאין לכם דרך לעקוף אותם. אם יש משהו שמשקיעים צריכים להתרשם ממנו, זו היכולת שלכם לנצל משאבים בצורה מקסימלית תוך הוצאה מינימלית, כי מתישהו יהיה מדובר בכסף שלהם.

אם כן בואו ניגש לפרקטיקה:
להלן מספר כלים שהשתמשתי בהם באופן אישי בהקמת EQUAL שעזרו לי להתנהל חכם כלכלית ולא להוציא יותר מ-300 שקלים במשך שנה שלמה (!) על אסטרטגיה עסקית, ניהול מוצר, עיצוב, ושיווק, ולהגיע לאבטיפוס איכותי, מתפקד ובדוק שמוכן לפיתוח והשקעה ראשונית.


1. אסטרטגיה עסקית

לפני שמתחילים להוציא כספים ואנרגיות, כדאי שכמה שיותר אנשים אמינים ובעלי ניסיון יחשפו לרעיון שלכם. בעזרתם תוכלו לגבש אסטרטגיה עסקית למוצר, שתכלול בבסיסה את הבעיה או הצורך שהמוצר מנסה לענות עליהם, הפתרון והערך התחרותי שלו, קהל היעד וגודל השוק, ואיך אתם הולכים לעשות מזה כסף.

על מה לא להוציא כסף

מודל עסקי - קודם כל תבינו למה, מה, למי ואיך המיזם שלכם נראה. לצורך זה השתמשו ב- Lean Canvas (מודל קנבס עסקי), שהוא כלי חינמי לחלוטין, כדי לראות תמונה מלאה של המיזם שאתם מנסים להקים. לאורך חיי המיזם המשיכו לעדכן את הטבלה ולהתאים אותה למציאות המשתנה כדי שתוכלו לענות תשובות מושכלות לעצמכם ולמשקיעים פוטנציאליים (שתהיו בטוחים שיעשו לכם חקירה צולבת).

מתוך הבלוג של ליאור פרנקל


ייעוץ עסקי - לפני שאתם רצים ליועצים עסקיים כאלו ואחרים, תקראו כמה שיותר מאמרים, תחפשו סרטונים ופודקאסטים, והירשמו לוובינרים מקצועיים. כמעט לכל מה שאתם צריכים יש מישהו שכתב על זה משהו איפשהו או נותן וובינר בחינם כדי לקדם את העסק שלו או שלה. אם בכל זאת אתם רוצים יועץ עסקי שייתן לכם מהידע והקשרים שלו למיזם שלכם באופן קבוע, בדקו שיש לו או לה את הניסיון המתאים, ורק אחרי מספר חודשים של התקשרות ובחינת שיתוף הפעולה ביניכם, העניקו עד 1% מהמיזם שלכם תמורת השירות שלהם.

ייעוץ משפטי - יש לא מעט וובינרים ובלוגים חינמיים של עורכי דין שיקנו לכם הבנה של מה שאתם צריכים וממה כדאי להימנע. כמו כן, ישנם אתרים שיקנו לכם טמפלטים משפטיים סטנדרטים בחינם. כמובן שזה לא מחליף ייעוץ משפטי שמותאם ספציפית למיזם שלכם, אבל גם כאן, תוכלו למצוא עורכי דין שיתלהבו מכם כיזמים ומהמיזם שלכם ויהיו מוכנים להעניק לכם ליווי משפטי מבלי לקחת תשלום - אלא אם כן השגתם השקעה (ואז הם יוסיפו ריבית כמובן, כי בכל זאת מדובר בעורכי דין, אבל בשלב הזה כבר יהיה לכם מספיק כסף לשלם להם (;).

תכנית יזמות - זה ממש לא חובה, אבל אם כבר החלטתם שאתם רוצים להיכנס לתכנית יזמות שתלווה אתכם בתחילת המיזם כדי לקבל ידע ופידבק מאנשים בתעשייה, יש שפע של תוכניות כאלו בארץ, אבל כדאי מאוד לסנן אותן ולבחור את המתאימה ביותר, כזו שתעניק לכם קשרים וכלים למסע שתוכלו למנף בעתיד. הצעתי האישית היא, ללכת על תכנית חינמית (כלומר לא תמורת אחוזים או כסף) שגם בוחרת בכם בקפידה, עם מנטורים מנוסים שנמצאים שם באמת כדי לעזור לכם להצליח.

נטוורקינג - הצטרפו בחינם לקהילות בפייסבוק והתייעצו עם יזמים אחרים וכך תקבלו מידע באופן שוטף כמעט על כל דבר שתשאלו. תמיד יש מישהו שחווה כבר את מה שאתם תוהים לגביו, ואין חכם כמי שלומד מניסיונם של אחרים. כמו כן, יש עשרות אירועי נטוורקינג כל שבוע שיחברו אתכם לאנשים המתאימים וישלימו לכם את הידע שחסר לכם, ואולי אפילו יצטרפו אליכם למסע. תוכלו למצוא ולהירשם לאירועים כאלו גם כאן, גם במעקב אחרי דפים וקבוצות פייסבוק רלוונטיים, ובאתרי אירועי אונליין ייעודים כמו Meetup ו- Eventbrite.

פגישות - תתפלאו, אבל כאן הקורונה ממש עשתה חסד ליזמים, כי חסכו לכם לשכור משרד יקר עבור פגישות עסקיות, מאחר ורובן עברו ל- Zoom או ל- Google Meet, ואת הפיצ'ר הבסיסי של קיום הפגישה אתם מקבלים בחינם (ובינינו אתם לא צריכים יותר מזה). ואיך קובעים פגישות בחינם בסטייל? לשם כך יש תוכניות לו"ז פשוטות לשימוש כמו Calendly שלא רק יחסכו לכם כסף, אלא גם זמן בניסיון לתאם זמנים.

ניהול משימות - לכל תחום בסטארטאפ שלכם רצוי שתבנו תיקייה ייעודית בדרייב שתוכלו גם לשתף אונליין עם יועצים ושותפים, וכן גם כלי ייעודי לניהול פרוייקטים בדשבורדים מסודרים. אני אישית משתמשת בכלי המדהים של Trello לגמרי בחינם, ואתם יכולים למצוא עוד כלים יעילים כאן.

2. ניהול מוצר 

זה אולי יפליא אתכם, אבל זמן הוא המצרך הכי יקר שיש לנו, לא כסף. מה שנעשה עם הזמן הזה יקבע אם המיזם שלנו יצליח או יפול. כיום ישנם כלים רבים שיכולים לאפשר לנו, גם בתקציב נמוך, להגיע לאבן הפינה הראשונה של כל סטארטאפ, שהיא למעשה הוכחת ההיתכנות.

"הוכחת היתכנות (נקראת גם POC, מאנגלית: Proof Of Concept) היא מימוש של רעיון או שיטה על מנת להדגים את היתכנותה, או הדגמה שמטרתה לוודא כי לרעיון או תאוריה קיים פוטנציאל ליישום או שימוש. לרוב, הוכחת היתכנות תהווה מימוש חלקי או קטן מהפתרון הכולל." - ויקיפדיה

ישנן מספר דרכים מעשיות להוכיח כי קיים צורך בשוק למיזם שלנו: זו יכולה להיות קבוצת פייסבוק או לינקדאין, או אתר שמדמה את הפעילות של המוצר שלנו, או אבטיפוס של אפליקציה שנוכל לתת למשתמשים להתנסות וכך להתכוונן בהתאם.

על מה לא להוציא כסף

מוקאפ - מוקאפ מדמה שימושיות (פונקציונליות) ומאפשר למשתמש לחוות אינטראקציה עם המוצר כפי שהוא ייראה בעולם האמיתי. אתם לא צריכים להיות מעצבים מדופלמים כדי להוכיח נקודה. אתם יכולים ליצור מוקאפ של האפליקציה או האתר שלכם על ידי עיצוב מסכים בכליי עיצוב חינמיים כמו Canva (פשוט תבנו טמפלט המבוסס על המידות של המסכים שאתם רוצים לעצב לפיהן) ואז לעלות אותם לכליי מוקאפ חינמיים כמו Invision שיאפשרו למשתמשים ללחוץ על הוט-ספוטס (נקודות חמות) במסכים ולהשתמש בהם כאילו היו הדבר האמיתי. תוכלו למצוא כלים ללא קוד נוספים כאן וכדאי גם להצטרף לקהילה "מפתחים ללא קוד" בפייסבוק ולקבל המלצות מאנשים מנוסים. כמו כן, אתם יכולים להקים קבוצה בפייסבוק משלכם, להסביר את מטרתה ולראות אם אנשים מצטרפים ומתחילים להניע את הקטר.

בדיקות משתמשים - אחרי שהקמתם כבר מעין "קבוצת מחקר" מלקוחות פוטנציאליים לבדיקת המוקאפ או קהילת הפייסבוק שלכם, צרו שאלונים לבדיקת חווית משתמש. לשם כך אתם יכולים להיעזר לגמרי בחינם ב- Google Forms או בפוסטים ייעודים לשאילת שאלות והעלאת סקרים בקהילה בפייסבוק או בלינקדאין.

בקלוג לפיתוח - בשלב מתקדם יותר, כשכבר תגבשו אסטרטגיית מוצר, אתם יכולים להכין בחינם ב- Google Sheets טבלה המפרטת את כל הפיצ'רים של המוצר שלכם, מה הם צריכים לעשות, מי קהל היעד שלהם, ולדרג את חשיבותם העסקית (כמה הם הכרחיים בשביל האבטיפוס שתפתחו) - וכך לבנות בקלוג מסודר למי שיפתח את המוצר הראשוני (ולחסוך עוד כמה עשרות אלפי שקלים).


דוגמה לרמה שאפשר להגיע עם הכלים המוכנים


3. מיתוג ועיצוב מוצר

בין אם החלקתם על השכל כמוני והחלטתם להשקיע חצי שנה כדי ללמוד לעצב בעצמכם את האבטיפוס שלכם מסרטוני וידאו, ובין אם מצאתם מעצב תמורת אחוזים או מעט כסף, יש כלים שיאפשרו לכם לחסוך - והמון! אבטיפוס מעוצב יכול לעלות עשרות עד מאות אלפי שקלים, ואני אישית הצלחתי לעצב בעצמי לגמרי בחינם - וגם לגרוף תשואות מכל מי שנחשף אליו. כך שאם יש לכם נטייה לעיצוב, זה לגמרי אפשרי לעצב לבד ולהוסיף מעצב או מעצבת מקצועיים בהמשך.

על מה לא להוציא כסף

צבעי המותג - תקשיבו, זה הולך לעשות לכם את החיים קלים! לפני שאתם מתחילים לעצב לוגו, פוסטים, אתר, אפליקציה, והשד יודע מה - בחרו פלטת צבעים שתואמת את ערכי המותג שלכם. ל- EQUAL למשל, בחרתי בירוק כצבע הראשי כי הוא מיזם חברתי שעוזר גם לסביבה. יש מספר כלים ליצירת פלטת צבעים אונליין, אני ממליצה על Color Hunt שמציעה לכם, על בסיס חכמת ההמונים, שלל פלטות צבעים יפיפיות. אחרי שתקבלו השראה, תוכלו גם ליצור פלטה משלכם ולקבל את הקודים של הצבעים שבחרתם, בחינם כמובן.

לוגו - גם אם אתם ממש מתחילים, אתם צריכים לוגו כדי לגרום לאנשים להזדהות עם המוצר שלכם. 

אמנם מיתוג זה ממש לא רק לוגו, אבל לוגו הוא חובה. אני השתמשתי בתור התחלה ב- Looka אתר ליצירת לוגואים אונליין, ויש עוד הרבה אתרים דומים שתוכלו ליצור בהם לוגו ראשוני בזול עד ההשקעה - כי גם לוגו יכול להיות סיפור של כמה אלפי שקלים.

אבטיפוס - החלטתם לעצב לבד? חפשו סרטונים ביוטיוב על עיצוב מוצר ואפילו תמצאו קורסים מקצועיים ב-50 ש"ח ב- Udemy. עבור העיצוב עצמו, Adobe XD תאפשר לכם ליצור אבטיפוס אמיתי לאפליקציה או לאתר בחינם, כזה שתוכלו לשלוח ישר לפיתוח. כמובן שקודם תבדקו אותו על משתמשים בלייב, כמו שהסברתי לעיל על המוקאפ, רק הפעם תגדילו את קבוצת המחקר שלכם וגם תציגו למתכנתים שאתם מעוניינים שיפתחו לכם אותו, כי הם ראו כבר מלא אפליקציות ואתרים ויוכלו לתת לכם פידבק טכנולוגי ועסקי. 

אייקונים ואילוסטרציות - כל אתר ואפליקציה דורשים אייקונים ואילוסטרציות (שלי דרשה המון). להלן מספר פלטפורמות שתוכלו להוריד מהן אייקונים ואילוסטרציות בכל תחום, ואז אם רוצים, להמשיך לערוך אותם ב- Adobe XD בחינם! תודו לי אח"כ:

  1. https://iconscout.com/
  2. https://www.flaticon.com/ 
  3. https://www.freepik.com/ 
  4. https://storyset.com/ 
  5. https://undraw.co/illustrations 

* רק אל תשכחו לשים לב לתנאי השימוש, אם יש צורך להוסיף קרדיט וכו'.

4. מחקר שוק ושיווק

אל תתפתו לסיפורי מעשיות של אנשים שחושבים שאפשר לנצח את השוק בלי שיווק. זוהי טעות מרה, שרבים שילמו עליה בכיסם. למי שבא מרקע של שיווק כמוני, הסיפור מרגיש אולי קל יותר - אבל לא תמיד זול יותר. אז כדי שהחלומות לא יתנפצו יחד עם קופת החזרזיר שלכם, סידרתי לכם כמה כלים חינמיים שרק אנשי שיווק מכירים.

על מה לא להוציא כסף

מחקר שוק - אין דבר כזה להתחיל להקים סטארטאפ בלי לבדוק את גודל השוק, להבין את קהל היעד ולבחון את המתחרים. לצורך מחקר שוק אמיתי חפשו מילות מפתח של התעשייה לה המיזם שלכם שייך, ותתחילו לנבור במאמרים ומחקרים אונליין. כמו כן חפשו מתחרים באתרים כמו Crunchbase ו- Startup Nation Central הישראלי, ואתם יכולים למצוא כלים חינמיים או זולים נוספים כאן.

מצגת משקיעים ותמצית מנהלים - ישנם שפע של בלוגים בנושא ואפילו מאגרים שיחשפו בפניכם את מצגות המשקיעים של ענקות הייטק כמו לינקדאין, אובר ואייר בי אן בי. ואם אתם זקוקים לטמפלט שיעזור לכם להתחיל להזיז את העניינים, אין שום בעיה, הורידו כאן. כמו כן, תוכלו לעצב וואן פייג'ר ומצגת מדהימים עם הטמפלטים של Canva בלי להזדקק לפסיק ממעצב.

חותמת מייל - אם לא חשבתם על זה עד היום, אני כאן להגיד לכם שחותמת המייל שלכם היא כלי שיווק לכל דבר. חותמת מייל טובה תכלול את שמכם, תפקידכם ואת פרטי הקשר והמדיה של העסק שלהם, כולל לוגו מצוחצח. להכין חותמת מייל בלי כלי ייעודי יכול להיות סיוט (מניסיון), אז מזל ש- Hubspot דאגה לפתח כלי חינמי ליצירת אחלה חותמת מייל שתציג אתכם באופן מקצועי לעולם. אני מציעה לכם גם להטמיע לינק מעקב ייחודי בכתובת האתר, כדי שתראו בגוגל אנליטיקס (עוד כלי חינמי) כמה גולשים הגיעו דרך החותמת ותבינו את המשמעות שלה בשיווק העסק שלכם.

עמוד נחיתה - לפני שאתם מוציאים מאות עד אלפי שקלים על אתר, כדאי שתתחילו עם עמוד נחיתה, שיעניק לכם נוכחות עסקית ברשת וישאיר רושם ראשוני על לקוחות ומשקיעים פוטנציאליים בלי להוציא שקל. בנוסף, גם תוכלו להתחיל למדוד ולהבין מי קהל היעד שלכם בגוגל אנליטיקס. עמוד נחיתה מוצלח יכלול לוגו, כותרת וכותרת משנה שיסבירו לאנשים לאן הם הגיעו, פסקה או שתיים שמציגות את הערך של המוצר ומי קהל היעד שלו, סרטון הסבר או תמונה מעניינת, הרשמה לניוזלטר, פרטי קשר ולינקים לרשתות חברתיות. אתם יכולים להשתמש במערכות דיוור שונות המציעות שירות חינם עד מספר מסויים של נרשמים לניוזלטר ככלי לעמוד נחיתה חינמי ולהצמיד לו דומיין משלכם (כתובת אתר אינטרנט שקניתם). אני השתמשתי ב- Mailchimp בכל סטארטאפ שעבדתי בו כניוזלטר ובסטארטאפ שלי גם כעמוד נחיתה ראשוני, לפני ששדרגתי לאתר מלא.

אתר - אם אתם בכל זאת רוצים אתר שלא יגמור לכם את החסכונות, אני מציעה שתבנו אחד בעצמכם - או בזול עם WordPress.org (אבל העיצוב ייראה גרוע אם אין לכם מושג בעיצוב), או ב- WordPress.com (כן יש הבדל, יותר יקר אבל עם שירותי הוסטינג שיחסכו לכם כאב ראש), או בוורדפרס.קום ביזנס + Elementor (קצת מעל לאלף שקל לשניהם ביחד בשנה) - כמו שבניתי לסטארטאפ שלי תוך פחות משבוע. אפשר כמובן גם ללכת על Wix (כ-600 ש"ח בשנה), אבל הייתי מציעה ללכת על זה רק אם אתם בונים אפליקציה ללקוחות קצה ולא תוכנה לעסקים, כי כנראה שתצטרכו הרבה שדרוגים ופלאגינים בהמשך אם אתם פונים לקהל עסקי, וכאן וורדפרס לוקחת בתחרות לדעתי.

ניוזלטר - כפי שציינתי לעיל, אתם זקוקים למערכת דיוור אלקטרוני שתעשה את העבודה בחינם עד 250 נרשמים לפחות, דרכה תוכלו לשלוח מיילים מעוצבים פעם בחודש ללקוחות פוטנציאליים ומשקיעים. דבר זה יוצר אמינות ומעגל גדול יותר של עוקבים שמחכים להשקת המוצר שלכם. אני אישית משתמשת כאמור ב- Mailchimp בתור התחלה, אבל אם אתם כותבים בעברית אני מציעה שתשתמשו בחברת דיוור ישראלית כדי שלא תסתבכו עם הצדדים בכל כתיבה של מייל. שימו לב ש- Mailchimp גם הוסיפה לאחרונה פיצ'ר של שליחת סקרים באמצעות הניוזלטר, מה שיכול להיות יעיל מאוד גם למחקר שוק.

בלוג - "התוכן הוא המלך", אם לא שמעתם את המשפט הזה כבר, כנראה שאתם לא מתחום השיווק. כיזמים אתם אלו שצריכים לשווק את הסטארטאפ שלכם, לפחות בשלבים הראשונים. כך שכדי להתחיל לייצר ערך ללקוחות גם בלי מוצר עובד, השתמשו במקלדת. הסבירו את הערכים שלכם, למה אתם עושים את מה שאתם עושים, ואיך הסטארטאפ שלכם הולך לשנות להם את החיים. עד שתבנו אתר משלכם עם בלוג מסודר, תוכלו לכתוב בלוג באנגלית ב-Medium (ואם תכתבו משהו ממש טוב אולי הם אפילו יפיצו אותו לכל הקוראים שלהם כמו שקרה לי). וכדי לכתוב בעברית ולקבל תפוצה, טוב חבר'ה, אתם כבר כאן, תפעילו את הראש (; 

הכי חשוב שתפרסמו בפלטפורמות שקהל היעד שלכם עוקב אחריהן.

עיצוב למדיה חברתית - שוב חברתנו Canva מגיעה להציל אותנו עם שלל טמפלטים, אילוסטרציות וגיפים, גם לפוסטים וגם לוידאוים קצרים. ונחשו מה? עם הרוב תוכלו להתחמק בלי תשלום, ואף להוסיף קבצים משלכם ממקורות חינמיים אחרים ולשלב אותם בעיצוב.

פוסטים מעוצבים המשלבים מוקאפ - זה אוצר של ממש, כי זה מהיר, קל וחסכוני בו זמנית וממחיש את המוצר שלכם בקלות לעולם רק על ידי העלאת מסך שעצבתם כבר לאבטיפוס. מקור מגניב וחינמי ברובו הוא Smartmockups - השתמשו וספרו לי איך היה בתגובות!

תמונות איכותיות - מאגר תמונות איכותיות בשלוף הוא מצרך חובה לכל משווק ומשווקת. אך עד שיהיה לכם את התקציב לקנות מנוי בשאטרסטוק, תוכלו למצוא תמונות מהממות לגמרי בחינם באתרים הבאים:

  1. https://www.pexels.com/ 
  2. https://pixabay.com/ 
  3. https://www.freeimages.com/ 

וידאו - זה כבר עניין קצת יותר טריקי. אפשר להיות יצירתיים ולשחק עם הכלים החינמיים של אינסטגרם ואז לשמור את הוידאו ולהעלות כסטורי לפלטפורמות הרבות שמציעות סטורי כיום. כמו כן, אפשר לערוך סרטונים קצרים ב- Canva, עם וידאו משלהם (שרובם יעלו לכם כסף), או עם וידאו שלכם ולהדביק עליו אייקונים. אני מצאתי שני כלים שאפשרו לי ליצור סרטונים איכותיים, הראשון הוא כלי לוידאו עם אנימציות, Powtoon, שב-4 הימים הראשונים יאפשרו לכם להכין ולהוריד סרטון פרימיום מהמם. הדבר היחיד שמבאס הוא שהם יוסיפו לוידאו את הלוגו שלהם אם לא קניתם מנוי. כמו כן, אפליקציית Boosted מאפשרת מנוי זול לחודש אחד ב-50 ש"ח או לשנה במאתיים ומשהו ש"ח, והתמורה היא נהדרת לתקציב הזה:


5. פרנסה

נחזור למאבק הזמן מול הכסף. גם עם כל הכלים החינמיים האלו, אתם עדיין תצטרכו זמן כדי להתפקס על המוצר ולבנות הכל. הקורונה היתה תקופה מאוד קשה לכולם, אך היא גם הייתה הזדמנות לבנות משהו בזמן שרובנו שהינו בבית. חלקנו אף קיבלנו דמי אבטלה שאפשרו לנו לעבוד רק על הסטארטאפ - כמו שמשקיעים אוהבים. אולם, החיסון כבר כאן (לכו להתחסן!) ודמי האבטלה נגמרים ביוני. אז תתחילו לעבוד במרץ לפי כל הטיפים שנתתי לכם פה, ואם אתם צריכים למצוא עבודה חלקית או זמנית כדי להתפרנס תוך כדי ייסוד המיזם, הקמתי את קהילת יזמיות ויזמים מוצאים עבודה במיוחד למטרה זו!



לסיום

קראתם ויישמתם הכל ובזול? מזל טוב - אתם מוכנים להשקעה! אתם מוזמנים לעקוב אחר המסע שלי בEQUAL (שגם היא מוכנה להשקעה!) בפייסבוק, בלינקדאין ולהצטרף לקהילת העסקים האחראיים שלנו! יחד ניצור עולם חברתי, ירוק, חסכוני ושוויוני יותר - גם ליזמים ויזמיות שבונים את העתיד מאפס (:



💡 זה הוא פוסט אורח המשקף את דעתו וניסיונו האישי של הכותב או הכותבת.
חושבים שיש לכם גם מה לשתף עם הקוראים שלנו? נשמח לשמוע ממכם.
תגיות:
אופס.. משהו השתבש.
💩
הצטרפו ל-10,000+ יזמים ויזמות שמקבלים ״פור״ על כל השאר
☝️ חזור למעלה