התחברת בהצלחה!
אתם כאלה מוכשרים - אבל אפשר לבחור רק שלוש יכולות

4 כלים לבניית אתרים בחינם (כמעט) ללא ידע בתכנות

בניית אתרים אינם נחלתם של מתכנתים מנוסה בלבד - גם אתם יכולים לבנות דף נחיתה לאתר עם מינימום ידע טכני עבור הסטארט-אפ או העסק שלכם. אספתי עבורכם את ארבעת הכלים לבניית אתרים ללא ידע בקוד האהובים עליי.

4 כלים לבניית אתרים בחינם (כמעט) ללא ידע בתכנות | לסטארטאפ
לוגו של הספונסר
הפוסט בחסות:

אז הגיע השלב שבו אתם צריכים לבנות אתר לסטארט-אפ שלכם - מאיפה מתחילים?

אז יש כמה דילמות בסוגייה הנ״ל - לבנות את האתר בעצמך או לשלם למישהו שיבנה עבורכם. נכון, תמיד אפשר לשלם למישהו, אין בזה שום דבר רע, אבל לפעמים אתם קצרים בכסף או צריכים להרים משהו מהיר ופחות מתאים לכם לעבוד עם מישהו חיצוני בשלב כל כך מוקדם. גם במידה ובחרתם לבנות בעצמכם, האם תרצו לבנות אתר מאפס בקוד או להשתמש בפלטפורמה מוכנה לבניית אתרים ללא צורך בקוד (סגנון Wix, Wordpress וכו׳).

במאמר זה אנסה להגיע לעמק השווה - בניית אתר בעצמכם באמצעות פלטפורמות לבניית אתרים ללא צורך בקוד כלל, כאשר המטרה היא להגיע למצב שיש לכם אתר ייצוגי ומתפקד במינימום זמן וכסף (הרי כל הרעיון בסטארט-אפ זה לנוע מהר, לא?). אם בניית אתרים ללא קוד זה הקטע שלכם, מוזמנים לבדוק את הפוסט שלנו על פלטפורמות No Code לבניית אפליקציות.


עלייתן של פלטפורמות בניית האתרים

טוב, אנחנו כבר בשנת 2020 וזה כבר לא סוד שישנם מאות שירותים לבניית אתרים ודפי נחיתה ללא צורך בקוד. חלקם בחינם, חלקם בכסף - אבל מה שמשותף לכולם הוא בד״כ עקומת למידה קצרה שלא מחייבת אתכם לדעת קוד על מנת להתחיל להזיז דברים. במקצועי אני מתכנת Full Stack שנגע בכמעט כל ״באזוורד״ טכנולוגי ששמעתם לאחרונה. אממה, אני עדיין בוחר להשתמש בפלטפורמות מוכנות לבניית אתרים על פני קוד בכל הזדמנות שיש לי. למה ככה?

  1. חוסך זמן יקר - במקום להתעסק בבעיות פתורות (כמו בניית אתרים ודפי נחיתה), אני יכול להתרכז במוצר ובקידום שלו, מה שבאמת מצדיק את הזמן שלי (הידעתם? ״לסטארטאפ״ עצמו בנוי ברובו ללא קוד).
  2. נוחות תפעול - עמוד הנחיתה שלכם הולך להשתנות כ״כ הרבה פעמים במהלך חיי הסטארט-אפ שלכם - אתם תתאימו את התוכן, התמונות וכל ההגשה בהתאם לשינויים תעשו במוצר שלכם (אם אתם לא, כנראה שאתם ברי מזל או עושים משהו לא נכון). אתם רוצים שהתקורה לשינוי תהיה מינימלית וקלה לתפעול כמה שיותר.

אז בואו נתחיל ברשימת השירותים שאני באופן אישי משתמש כשאני צריך לבנות אתר/דפי נחיתה במהירות מבלי להתפשר על איכות.


1. Webflow - הכוכב העולה ואהוב המעצבים

אמנם Webflow קיים כבר תקופה לא קצרה אבל רק לאחרונה הוא קיבל תשומת לב רצינית בעיקר ממעצבים, בשל היכולת להגיע לרמת דיוק מאוד גבוה במהלך התרגום של עיצוב לאתר בר קיימא, מה שהפך אותו לפלטפורמת בניית האתרים הטובה ביותר עבור מעצבים. אחד היתרונות הנחמדים של Webflow הוא היכולת לשלב תוכן דינאמי באמצעות מערכת CMS לניהול תוכן. באופן אישי זו הפלטפורמה האהובה עליי ביותר לזמן הנוכחי של כתיבת המאמר כשזה מגיע לבניית אתרים ודפי נחיתה (״לסטארטאפ״ עבדכם הנאמן בנוי ב-Webflow במידה ותהיתם). 


יתרונות

✅ רמת דיוק Pixel Perfect לעיצוב האתר.
✅ מערכת CMS לניהול תוכן דינאמי (בלוגים וכדומה).
✅ ניתן לבנות גם אתרי E-Commerce בחבילות מתקדמות יותר.
✅ בניית אתרים בחינם (ללא שימוש בדומיין חיצוני)
✅ יכולת להרחיב את המערכת ב-Custom Code במידת הצורך.
✅ אם אתם באים מרגע של תכנות אתרים (HTML/CSS) אתם תרגישו בבית.
✅ קהילה גדולה מסביב לכלי הזה (לינק לקהילת Webflow הישראלית)

חסרונות

ישנה עקומת למידה מסוימת שנדרשת על מנת להגיע לתוצאות הרצויות.
אמנם הכלי נמצא בשימוש ע״י מיטב הטובים אך עדיין ישנם חבלי לידה ואינטגרציות שחסרות לעומת הכלים הבשלים והותיקים יותר בשוק.


למידע נוסף על בניית אתרים באמצעות Webflow



2. WIX - ברירת המחדל העולמית

מניח שרובכם שמעתם על Wix, ובמידה ולא, מדובר ב״גאווה ישראלית״ לאחת פלטפורמות בניית האתרים הפופולרית ביותר בעולם. אחד הקסמים של Wix הוא עקומת למידה יחסית קצרה - פשוט גוררים מבחר קומפננטות מוכנות למסך ובתוך כמה דקות בודדות אפשר לקבל כבר אתר סטנדרטי. וויקס נהגה להתהדר בעבר ביכולת שלה לתת לכל אחד לבנות אתר תדמית לעסק ללא שום ידע טכני, אבל היום גם ניתן לייצר בה אתרים מורכבים (חנויות, אתרי תוכן), עיצוב דף נחיתה, אתרי תוכן ועוד, וכל זאת ע״י שלל כלים מוכנים שהפלטפורמה מספקת עבורכם. אם ידע טכני הוא משהו שאתם לא הכי מצטיינים בו והייתם שמחים לכלי ש״מחזיק לכם את היד״ יותר מהשאר, ייתכן שזו הפתרון הטוב ביותר.


יתרונות

✅ עקומת למידה קצרה - Drag & Drop סטייל.
✅ ניתן לבנות חנויות וירטואליות, אתרי תוכן, ניהול פגישות ושלל Use-caseים פופלרים.
✅ יכולת להרחיב את המערכת ב-Custom Code במידת הצורך באמצעות Wix Corvid.
✅ קהילה גדולה, Support אפקטיבי, אינטגרציות רבות עם שירותים אחרים.
✅ בניית אתרים בחינם (עם באנר פרסומת של וויקס)



חסרונות

״גן סגור״ - Wix מאוד קפדניים עם השירותים החיצוניים שהם עובדים איתם, ולמרות שהם עובדים עם מרבית הפופולרים, לפעמים קשה/בלתי אפשרי לעשות משהו מעבר למה שהם מציעים בפלטפורמה שלהם.


להרשמה חינם ובניית אתרים עם Wix



3. Wordpress + Elementor - הפלטפורמה הותיקה עם החידוש המרענן

Wordpress היא פלטפורמה ותיקה וסביר להניח שלפחות ביקרתם באתר אחד שבנוי על גביה בשבוע האחרון. ״ותק״ הוא חרב פיפיות בעולם הטכנולוגי - מצד אחד אתם מקבל הרבה פתרונות לסוגיות נפוצות בבניית אתרים, ומצד שני מרגישים קצת תקועים בעבר שלא עומדות בקצב של הכלים החדשים. אבל מה קורה שאתם מחברים את Elementor ל-Wordpress? אתם מקבלים שילוב מנצח לבניית אתרים. מצד אחד יש לכם את הבשלות של Wordpress לבניית כמעט כל מערכת אתרים שכמעט תרצו ומצד שיש יש לכם את Elementor שהופכת את כל חווית בניית האתר לקלילה עם ממשק Drag & Drop שמאפשר לכם לבנות אתרים ולעצב דפי נחיתה מודרנים עם אפקטים שיעיפו אתכם באוויר מבלי להתאמץ בכלל. אחד היתרונות של וורדפרס שהוא מאפשר לבנות אתרים כמעט בחינם - רוב האחסונים מאוד זולים (כמה עשרות שקלים בשנה).


יתרונות

✅ ניתן לבנות כמעט כל דבר שתרצו באמצעות Wordpress.
✅ Elementor מאפשר לבנות אתרים בקלות עם מגוון קומפוננטות מוכנות לרוב הצרכים של דפי נחיתה ואתרי תדמית.
✅ התמיכה הטכנית, הקהילה והמדריכים של Elementor מעולים.
✅ מחיר הוגן לכל כיס.
✅ קהילה ענקית וותיקה של Wordpress.

חסרונות

על אף החדשנות ש-Elementor מכניס לתמונה, לי באופן אישי עדיין מרגיש ש-Wordpress, בעקבות גילו המופלג, תקוע קצת מאחור בנושאים מסוימים.
❌ מניסיוני האישי, מרגיש שיש צורך לעשות קצת עבודה על מנת לגרום לאתר שבנוי ב-Wordpress לעבוד בביצועים טובים ומהירים (לא שלא ניתן, פשוט דורש עוד קצת מאמץ שבד״כ מקבלים ״בחינם״ בפלטפורמות אחרות).


למידע נוסף על בניית אתרים עם Wordpress ו-Elementor



4. Carrd - בניית דף נחיתה ובניית אתרים בחינם (כמעט)

Carrd כלי יחסית חדש מאפשר לכם לבנות אתרים ודפי נחיתה בקלות (Drag & Drop), בצורה רספונסיבית, עם מגוון קומפוננטות מוכנות לשימוש וכל זה במחיר מצחיק. החבילה הבסיסית היא בחינם, אבל כנראה שתצטרכו את החבילות Pro שמתחילות במחיר של 9 דולר לשנה (כן, לשנה). יכול מאוד להתאים למי שצריך לבנות אתר/דף נחיתה מהר לסטארט-אפ שלו במחיר של מנה ראשונה במסעדה בתל אביב. מתאים לכל מי שצריך לעצב דף נחיתה בקלות ובזול.


יתרונות

✅ עיצוב רספונסיבי, קל לשימוש.
✅ מחירים זולים משמעותיים לעומת המתחרים (9 דולר לשנה לחבילה בתשלום הבסיסית).
✅ מתאים למי שצריך להרים משהו מהר, איכותי ובמחיר אטרקטיבי.

חסרונות

לצרכים של בניית אתר טיפה יותר מורכב ייתכן שתתקלו בקירות עם הכלי הזה.


להרשמה ומידע נוסף על בניית דפי נחיתה עם Carrd


לסיכום

אז אלו היו ארבעת הכלים האהובים עליי כשזה מגיע לבניית אתרים ללא צורך או ידע בקוד עבור הפרויקטים שלי.
מה הכי טוב לכם? כרגיל, תצטרכו לברר זאת בעצמכם בהתאם לסיטואציה ולצרכים שלכם. בגדול, עם הצורך שלכם הוא אתר בית/דף נחיתה/עמוד לעסק שלכם - כל אחד מהפתרונות הנ״ל יסגור לכם פינה.

יש לכם פלטפורמה מועדפת אחרת לבניית אתרים שלא ציינתי? אשמח לשמוע בתגובות. מחפשים עוד כלים לבניית אתרים ואפליקציות? נסו את המאגר שלנו המכיל מעל ל-100 כלים ליזמים וסטארט-אפים

נ.ב - מחפשים עוד מידע על פיתוח מוצרים וסטארט-אפים ללא קוד? מוזמנים להצטרף לקהילה שלנו!

הצטרפו לקהילת מפתחים ללא קוד


💡 זה הוא פוסט אורח המשקף את דעתו וניסיונו האישי של הכותב או הכותבת.
חושבים שיש לכם גם מה לשתף עם הקוראים שלנו? נשמח לשמוע ממכם.
תגיות:
אופס.. משהו השתבש.
💩
הצטרפו ל-10,000+ יזמים ויזמות שמקבלים ״פור״ על כל השאר
☝️ חזור למעלה