התחברת בהצלחה!
אתם כאלה מוכשרים - אבל אפשר לבחור רק שלוש יכולות

15 אתרים ללימוד תכנות בחינם (או ממש בזול)

תכנות הוא חלק בלתי נפרד מפיתוח של סטארט-אפים ומוצרים - איפה המקומות הכי טובים ללמוד? אספתי עבורכם 15 אתרים פופולרים ללימוד תכנות, פיתוח אתרים ואפליקציות למתחילים ומתקדמים.

15 אתרים ללימוד תכנות בחינם (או ממש בזול) בשנת 2022
לוגו של הספונסר
הפוסט בחסות:

זה לא סוד שללמוד תכנות הוא דבר שימושי - בין זה למציאת עבודה בהייטק או לפיתוח המוצר של סטארט-אפ שלך מאפס. אך מה קורה אם אתם לא יוצאי 8200 שמגיל 12 מתקתקים על מסך שחור עם פונט ירוק זוהר? מסתבר שללמוד תכנות הוא אחד הדברים הנגישים והזולים ללמוד כיום. עם עשרות אלפי מקורות מידע שיאפשרו לכם ללמוד תכנות מאפס, אין באמת צורך לבזבז שנים באוניברסיטה או עשרות אלפי שקלים בקורסים פרונטליים בשביל להתחיל.

בפוסט זה אספתי עבורכם את האתרים ללימוד תכנות הפופלרים ביותר שאני באופן אישי נוהג להשתמש כשאני מחפש ללמוד משהו חדש בתכנות, או לפחות נהגתי להשתמש באופן שוטף כשרק התחלתי. חלקם קורסים בחינם, חלקם בתשלום סביר (עשרות דולרים בודדים), חלקם מיועדים ללימוד תכנות למתחילים, חלקם למתקדמים.

😎 פה רק בשביל רשימת הקורסים והאתרים? גללו למטה!
אם אתם רק בשביל לשמוע על האתרים שיראו לכם איך ללמוד לתכנת לבד, מוזמנים לדלג על ההקדמה (והחפירה שלי) וישר לקפוץ לרשימה.


אז למה כדאי ללמוד תכנות בכלל?

רגע לפני שמתחילים, אתם עשויים לתהות למה בכלל כדאי להתחיל לימודי תכנות. אז מעבר לכך שמדובר במקצוע בפני עצמו שהתנאים שהתעשייה מציעה אטרקטיביים ביותר, במידה ואתם יזמים/יזמות שרוצים להקים מיזמים ולבנות מוצרים מבלי תלות חיצונית, תכנות הוא אחד הכלים לעשות זאת.

בנימה אישית, אני לא מת על תכנות. קצת מצחיק לומר את זה אחרי שנים שאני מתקתק על המקלדת (יש שיקראו לי ״מתכנת אש מגיל 6״), אבל בסופו של יום המטרה עבורי הייתה *לא* ללמוד תכנות אלא לרכוש כלים שיאפשרו לי לבנות דברים בעצמי, ותכנות הוא במקרה אחד מהדברים האלה. בסופו של יום תכנות הוא רק כלי שנותן לכם להוציא לידי ביטוי את מה שיש לכם בראש ופוטנציאלית להגיע לאלפי או מיליוני משתמשים. עשרות המוצרים שהשקתי כל השנים, בין זה באופן עצמאי או בחברות שעבדתי בהן, אלה באמת הדברים שנהנתי מהם.


האם עדיין חייבים ללמוד תכנות המאה ה-21?

אז יש מצב שלימודי תכנות זה לא בשבילכם. זה יכול להיות כי אין לכם זמן, או שזה לא מלהיב אתכם מספיק, או שאתם לא רואים עצמכם בשום צורה לומדים תכנות מאפס מהבית ותכנות זה לא משהו שתרצו לעסוק בו ברמת הקריירה. אבל אתם בכל זאת יזמים שרוצים ליצור ולבנות דברים בחיים האלו? מסתבר שלא חייבים לדעת תכנות היום בשביל לבנות דברים.

בשנים האחרונות קמו מאות כלים שמאפשרים לבנות מערכות שלמות בלי ידע בקוד בכלל או ממש קצת ממנו. המונח ״הבאזוורדי״ שאוהבים להשתמש בו באינטרנט עבור ״התנועה״ החדשה הזו הוא: No Code. כלי ה״ללא קוד״ האלה בעצם מפשטים את התהליך הבנייה של מיזמים ועוטפים עבורכם כל מה שצריך בשביל להקים את המוצר מבלי לרשום שורת קוד אחת. למעשה, האתה שבזה הרגע אתם קוראים את התוכן הזה, נבנה (ברובו) ללא קוד. רשמתי פוסט שלם על שירותים שמאפשרים לכם לבנות אפלקציות ואתרים שלמים ללא שורת קוד אחת וכמו כן יש לנו מאגר כלים שלם של כלי No Code שעשויים לאפשר לכם לבנות סטארט-אפים מבלי לדעת תכנות, לפחות בשלב הראשוני של המיזם שלכם. אז אם נשמע לכם אלטרנטיבה טובה, תנו על זה בדיקה.

וכן, כיאה, גם לנו יש קבוצת פייסבוק בנושא בה כולם מפתחים מיזמים וסטארט-אפים ללא קוד:

קבוצת פייסבוק ללא קוד No Code Israel



חלק מהאתרים ללימוד תכנות הם חינמיים לחלוטין, חלקם מבקשים סכומים סמליים (עשרות דולרים החודש) וחלקם במחירים טיפה יותר גבוהים (אבל עדיין סבירים). מה כדאי לבחור?

התשובה לכך מאוד תלויה ברמה שלכם, באיכות הקורס, המרצים ועוד. באופן כללי, אם אתם ממש מתחילים לתכנות וראיתם קורס/אתר שלדעתכם מתאים לכם (הן מבחינת התוכן וה״וויב״ שקיבלתם), לא הייתי מציע לחסוך. גם ככה מדובר במאות שקלים בודדים (בינינו, סכום השקעה זעיר על מנת לקבל חינוך). זמן בסופו של דבר הוא כסף, ואם יש מישהו שאסף לכם את כל התוכן בצורה קלה לעיכול שתחסוך לכם זמן יקר בעצמכם, לדעתי זה שווה כל שקל. כמו כן, קחו בחשבון שעולם הטכנולוגי משתנה במהירות, כך שגם אם אתם מנוסים או לא, בשביל לשמור על ״הטריות״ של הידע שלכם, שווה מידי פעם לקבל עדכון על כל מה שהתחדש בשנים האחרונות במהירות ויעילות תמורת סכומים סמליים.

💡 טיפ לקמצנים - איך לעשות את הקורסים שבתשלום בחינם?
רוב האתרים ללימודי תכנות בתשלום יאפשרו להרשם לניסיון (Trial) לתקופת זמן מוגבלת ללא תשלום. במסגרת הזמן הזה, תוכלו לעשות כמה קורסים שתרצו. בד״כ רוב האתרים יבקשו כרטיס אשראי במעמד ההרשמה אך לא יבצעו בו חיוב לפני שנגמרת תקופת הניסיון, ואתם יכולים מיד לאחר ההרשמה לבטל את החידוש האוטומטי כך שתהיו מוגנים לחלוטין מחיוב לא צפוי. באופן תיאורטי, אתם יכולים להרשם לאחר כל תקופת ניסיון מחדש עם כרטיס אשראי אחר (ולבטל את החידוש האוטומטי מיד) וכך למעשה לעשות קורסים ללא תשלום. אני באופן אישי לא ממליץ זאת מאחר שתאבדו את כל ההתקדמות שלכם בקורסים, מבחנים ומשימות שעשיתם וגם ככה התשלום יחסית זניח אצל רוב האתרים כאן ברשימה (עשרות שקלים בחודש). אני ממליץ שאם לאחר הניסיון הגעתם למסקנה שקורס מסוים באמת נותן ערך את הזמן שלכם, לכו על זה. הסכומים האלה הם פיצוחים לעומת שקורס טוב עשוי לחסוך לכם בקריירה. מה שגם, התשלומים הם בד״כ חודשיים כך שאתם יכולים לבטל את המנוי שלכם בכל עת.

איזו שפת תכנות כדאי ללמוד?

הו, שאלת מיליון הדולר - שאלה שתקבלו עליה 4 תשובות שונות מ-3 אנשים שונים.  כולם יגידו לכם ״תלמד C - זה היסודות של התכנות!״ או ״תלמד ג׳אווה סקריפט - אתרי אינטרנט זה העתיד!״. ואין ספק שהטיעונים של כל אחד יהיו משכנעים וסה״כ בעלי בסיס הגיוני למה כדאי להתחיל עם כל אחת.

אז על השאלה הזו יש לי תשובה לא כ״כ פופולרית:

תלמדו שפה שאתם (כנראה) תאהבו את מה שאפשר לבנות איתה.
איזו שפת תכנות כדאי ללמוד

אני מאמין שכדאי להתחיל עם שפה שאתם מתחברים לדברים שתוכל לבנות איתה מהיום הראשון של הלימודים - למה אני מתכוון?

בסופו של יום שפות תכנות זה רק ״כלי״ על מנת ליצור משהו. אמנם יש כאלה שאוהבים ללמוד תכנות רק לשם הלמידה והעמקה של הנושא, אבל בסופו של יום הייעוד של שפות תכנות (ותכנות ככלל) זה ליצור ולבנות משהו עם זה. ללמוד שפה חדשה, בין אם זה תכנות או שפה תקשורתית רגילה, זה גם ככה דבר קשה ויכול להיות מתסכל לפעמים - אז למה לא ללמוד משהו שכבר תוכלו לבנות איתו משהו שהייתם רוצים? כך יהיה לכם מוטיבציה ומטרה שהיא מעבר מרק ללמוד תכנות לשם הלימודים.

אתם מאלה שרואים אפליקציות בטלפון ואומרים ״וואלה, בא לי גם לעשות משהו כזה״ - אז כנראה שכדאי שתתחילו עם לימודים של פיתוח אפליקציות שזה למעשה פיתוח לאנדרואיד ואייפון באמצעות השפות Kotlin/Java ו-Swift.

תמיד רציתם לבנות אתר משלכם בנושא מסוים אבל לא ידעתם איך? אולי כדאי שתתחילו את לימודי התכנות שלכם עם קורסים בפיתוח אתרים. שפות וטכנולוגיות כמו HTML, CSS, ג׳אווה סקריפט וכו׳ הם כנראה תהיה הכתובת הנכונה.

אתם אוהבים משחקים ותמיד תהיתם איך זה לפתיח משחק בעצמכם? תלמדו את השפות והטכנולוגיות שרלוונטיות לפיתוח משחקים (Unity לדוגמה).

מתים על מתמטיקה ואלגוריתמים ותמיד רציתם לבנות איזה אפליקציית Waze משלכם? גם כאן יש שפע של שפות בתחום כמו C, C++, פייתון ועוד.

מניח שהבנתם את הראש, נכון?

״רגע, מה אם אני לא יודע למה אני מתחבר?״ - פשוט תתחילו עם מה שהכי נראה לכם. הקטע בשפות תכנות שהוא שברגע שקלטתם את הקטע, המעבר בין שפה לשפה היא עניין של כמה שבועות בודדים. פשוט בחרו משהו כרגע, תתנסו בו ותראו איך זה. מקסימום תחליטו ללמוד משהו אחר. היתרון בכל הקורסים האינטרנטיים שהם מאפשרים לכם להתנסות בהמון שפות וקורסים במינימום התחייבות (בחינם או בעלות של כמה עשרות שקלים בחודש שאפשר להפסיק בכל רגע).

אתרי לימוד תכנות אונליין בחינם ובתשלום

טוב, אז לחלק העיקרי של הפוסט - אתרים וקורסי תכנות שיעזרו לכם ללמוד לתכנת מאפס. האתרים יאפשרו לכם ללמוד לתכנת גם אם אתם מתחילים ללא ידע קודם כלל, אך גם למתקדמים שבינינו, ישנם קורסים בנושאים יותר מתקדמים ונישתיים בטכנולוגיות מסוימות. רוב קורסי התכנות המוצעים הם אונליין שיאפשרו לכם ללמוד באופן עצמאי בעצמכם, אך יש כאלה שמציעים גם ליווי של אנשים אמיתיים שישמשו כמנטורים במהלך הקורס. בד״כ זה ישפיע על המחיר.

1. TreeHouse

קורס תכנות חינם ב-Treehouse

כל הקורסים תמיד Up-To-Date ומאוד ממוקדים - בניגוד לאתרים אחרים שהם על אותו נושא יכול להיות עשרות קורסים שנעשו ע״י מרצים שונים ובלתי תלויים (מה שגורם לכם ללכת לאיבוד בין הקורסים), בטריהאווס הקורסים נתפרים באופן אישי על ידי החברה והם מאוד מאוד לעניין. כמו כן, הם יצרו מה שנקרא Tracks שמאגדים את כל הקורסים שדרוש ללמוד על מנת להבין נושא מסוים מא׳ ועד ת׳. לדוגמה, קורס פיתוח אתרי אינטרנט לא מסתיים רק בלימודי Javascript, אלא גם לימודים של CSS ו-HTML ואפילו טכנולוגיות צד שרת על מנת להיות מתכנתי Fullstack מה שנקרא. יכולות משלימות לתכנות - נכון שבאתם בשביל ללמוד תכנות, אבל הרבה פעמים זה לא נגמר שם. ב-Treehouse הם יצרו קורסים ספציפיים לנושא הזה תחת השם 21st Century Skills - יכולות שיעזרו לכם במהלך הקריירה שלכם כמו איך לעבור ראיון עבודה בתכנות, איך לחפש עבודה נכון, איך נהל פגישה אחד-על-אחד, ידע בעיצוב בסיסי וכו׳. אני לא יכול להגיד לכם במילים כמה הדברים האלה חשובים וזה מה שעושה הבדל בסופו של יום בין כל ים המתכנתים שמתחרים מולכם בסוף.

לצפייה בכל הקורסים שהם מציעים 👈


2. Codecademy

Codecademy - לימוד תכנות באינטרנט

Codecadamy הוא אתר למידת תכנות אינטרקטיבי ללימודי תכנות למתחילים ולמתקדמים. הקורסים באתר מחולקים לפי Paths, כאשר כל מסלול מועד לנישה טכנולוגית מסוימת. סטונדטים באתר יכולים לבחור מבין מבחר מסלולי לימודי פיתוח שהכי מתאימים להם: HTML, CSS, Javascript, Ruby, PHP, .NET, פיתוח אפליקציות, GIT, מסדי נתונים, ועוד טכנולוגיות רבות אחרות. ניתן לצפות בהרבה מהקורסים בחינם, אך קורסים מסוימים (בד״כ המתקדמים יותר) ידרשו מנוי PRO. אופציה מעניינת עבור מי רוצה להתחיל בחינם רק בשביל ״לטעום״ מעולם התכנות ולאחר מכן להחליט אם הוא רוצה להשקיע עוד כסף.

סוג: אתר קורסים ללימוד תכנות בחינם (עבור קורסים בסייסים) ובתשלום.
מחיר: בחינם לקורסים בסיסיים או 15 דולר בחודש לקורסים מתקדמים. ניתן להפסיק בכל עת.

🔗 להרשמה וצפייה בקורסי של codecademy

3. Udacity

Udacity - קורס תכנות עם תעודה

המשימה של Udacity היא להנגיש חינוך אפקטיבי, משתלם ובמחיר סביר לכל העולם. האתר עובד במתכונת של קורסים אונליין בד״כ לוקחים כמה חודשים בודדים שבסופם תקבלו להן הם קוראים Nanodegree. האתר מאוד פופלרי בקרב החברות הגדולות בעולם: Google, Facebook, IBM, AT&T וכך גם לתעודות שלהם יש משקל מוערך בקרב התעשייה (בעיקר בחו״ל). האתר מציע מספר קורסי תכנות בחינם (מסובסדים ע״י החברות ענק, לדוגמה קורס פיתוח אנרואיד חינם של גוגל וקורס פיתוח ג׳אווה סקריפט בחינם) שזה דיי נחמד בהתחשב שרמת הקורסים לא נופלת כלל מזו של אחרות, אם לא יותר, מאחר ומעוברות ע״י החברות שפיתחו את הטכנולוגיה בעצמם. הקורסים האחרים באים בתשלום טיפה יותר גבוה, כי כאמור מדובר בקורסי תכנות בני כמה חודשים בהם מקבלים ליווי של מרצים ומהן ״כיתת אונליין״ במהלך הקורס.

סוג: לימודי אונליין לתכנות בני כמה חודשים בחינם או בתשלום.
מחיר: בחינם לקורסים מסובסדים או החל מכמה עשרות/מאות דולרים.

🔗 להרשמה וצפייה בקורסי של Udacity 


4. Pluralsight

Pluralsight - לימוד תכנות באינטרנט

״פלורלסייט״ אחד האתרים הפופלריים והותיקים ללמוד תכנות אונליין, ולמעשה מכיל 7,500+ קורסים מקצועיים כמעט לכל דבר. החל מקורסי תכנות בפייטון (Phyton) ועד לפיתוח אפליקציות באנדרואיד. זה אחד האתרים הראשונים שהשתמשתי בהם כשרק התחלתי על מנת ללמוד נושאים למתכנתים מתחילים. מה שנחמד באתר הוא שיש ״Tracks״ שבעצם יבנו לכם מהן סילבוס של קורס עבור טכנולוגיה או שפת תכנות שאתם רוצים ללמוד. לדוגמה, אם אתם רוצים ללמוד ג׳אווה סקריפט, יהיה Track שיכיל את כל הקורסים שכדאי לעשות על מנת לקבל תמונה רחבה ומספקת על הנושא וגם התמקדות בתחומים מסוימים בטכנולוגיה.

סוג: אתר לימודי תכנות באינטרנט בתשלום
מחיר: החל מ-19 דולר לחודש (ניתן להפסיק בכל עת).
יש Trial של 10 ימים בהם תוכלו להתנסות בקורסים בחינם

🔗 להרשמה ומידע נוסף על Pluralsight


5. Udemy

Udemy - לימוד תכנות אונליין בזול

למי שלא מכיר את Udemy, הגיע הזמן להכיר. כמעט כל נושא בעולם שתוכלו לחשוב עליו - יש שם קורס על זה. וכמובן, בין השאר תמצאו מאות קורסים על תכנות וכמעט כל טכנולוגיה או נישה בתחום. אחד היתרונות של Udemy הוא שהם בד״כ מציעים מבצעים על הקורסים שמוצעים באתר תמורת כמה עשרות שקלים בודדים (חד פעמיים). אממה, לפעמים האיכות של הקורסים לא תמיד הכי טובה. אז מציע ללכת רק על קורסים שיש להם הרבה ביקורות וציון גבוה - כך תהנו משתי העולמות - גם קורס תכנות זול וגם איכותי. אלטרנטיבה למי שלא רוצה לשלם מנויים חודשיים לאתרים או למי שרוצה רק להתנסות בלימוד תכנות במחיר יחסית מוזל.

סוג: אתר קורסים כללי בתשלום חד פעמי פר קורס
מחיר: החל מעשרות שקלים חד פעמי. בד״כ יש מבצעים על הקורסים.

🔗 להרשמה וצפייה בקורסים של Udemy



6. Design + Code

Design + Code - לימוד תכנות למעצבים

אתר יחסית חדש בתחום לימודי התכנות, אך מה שמייחד אותו הוא קהל היעד אליו הוא פונה. מלבד שילמדו אתכם תכנות מאפס, הם יכניסו  אתכם לעולם של העיצוב ובניית המוצר, שבעיניי חלק בלתי נפרד מהידע הדרוש על מנת לפתח מוצרים וסטארט-אפים. אני באופן אישי מאוד אוהב את הדרך בה הקורסים מועברים ע״י פיתוח אפליקציות או Use-caseים אמיתיים בחיים מאשר סתם לקודד לשם הקידוד. ניתן למצוא קורסים בעיקר בתחום ה-Frontend: פיתוח אתרים ב-Javascript עם React, פיתוח אפליקציות עם React Native או ב-Swift או Java לאנרואיד ו-iOS בהתאמה, ועוד הרבה. חלק מהקורסים מיועדים לעיצוב באופן פרטני וילמדו אתכם כיצד ליצור עיצובים בתוכנות כמו פוטושופ, סקצ׳,Figma ועוד.

סוג: לימוד תכנות Frontend למעצבים או למי שרוצה להתחיל תכנות מהצד הויזואלי
מחיר: 9 דולר בחודש. ניתן להפסיק בכל עת.

🔗 להרשמה וצפייה בקורסים של Design + Code


7. Coursera

Coursera - קורסים אקדמאיים במדעי המחשב

אם אתם מחפשים שיעורי תכנות טיפה יותר אקדמאיים, כנראה שקורסרה זה האתר בשבלכם. האתר מציע מעל ל-1000 קורסים מתוך 120 מוסדות לימוד מהמובילים בעולם. תוכלו למצוא כאן שיעורים במדעי המחשב ותכנות מאוניברסיטאות כמו Stanford, Universitry of Toronto, Duke, Pen ועוד טובים אחרים. למי שמחפש קורסים מעדיים בפייטון ושפות מחקר נוספות, זה יכול להיות אחלה מקום. הקורסים בד״כ נעים בין 4-6 שבועות במחירים בין 29 דולר ל-99 דולר.

סוג: לימודי תכנות ומדעי המחשב אקדמאיים ממיטב האוניברסיטאות בעולם.
מחיר: החל מ-29 דולר.

🔗 להרשמה וצפייה בקורסי של Coursera 



8. BitDegree

bitdegree - לימוד תכנות בחינם

BitDegree מציעים טונה של קורסים בחינם לתכנות ולפיתוח משחקים. רוב הקורסים הבסייסים מוצעים בחינם כאשר הקורסים היותר מתקדמים מוצעים בתשלום. הקורסים מועברים בצורה של גיימיפיקציה כך שעל כל פעולה או הישג תקבלו נקודות עד לסיום הקורס. ישנם קורסים במגוון נושאים כמו: קורסי ג׳אווה סקריפט, קורסי פייטון, קורסי PHP, קורסי SQL ועוד. 

סוג: לימודי תכנות בסיסיים בחינם ולאחר מכן בתשלום.
מחיר: החל מ-29 דולר.

🔗 להרשמה וצפייה בקורסי של BitDegree 

9. Free Code Camp

Free Code Camp - ללמוד תכנות מהבית

המטרה של המיזם Free Code Camp הוא ללמד תכנות אנשים על מנת שהם יוכלו אח״כ להשתמש בידע על מנת לסייע לארגוני Non-Profit (אם כי זה לא מחייב). ישנם עשרות קורסים בנושאים מגוונים: קורסי ג׳אווה סקריפט בחינם, קורס פייטון, פיתוח אתרים ועוד. הכל מועבר בצורה אינטרקטיבית בקצב שלכם ובמהלך הקורס תקבלו משימות ושיעורי בית, וכשמו של המיזם, הכל מוצע בחינם.

סוג: אתר לימודי תכנות באינטרנט המכיל מגוון קורסי תכנות בחינם.
מחיר: בחינם.

🔗 להרשמה וצפייה בקורסי של FreeCodeCamp 



10. The Odin Project

The Odin Project - להפוך למפתח Fullstack בחינם

מדובר בקורס Fullstack תכנות חינם. במהלך הקורס תלמדו כל מה שצריך לדעת על פיתוח אתרים - טכנולוגיות Frontend בג׳אווה סקריפט, HTML ו-CSS וכמו כן טכנולוגיות Backend ברובי (Ruby on Rails) ו-NodeJS, וכמו כן נושאים מקבילים כמו שליטה בתוכנהGIT ופיתוח מסדי נתונים. במהלך הקורס, אשר מועבר בצורה אינטרקטיבית, תוכלו להעזר בקהילה של סטונדטים נוספים אשר מבצעים את הקורס.

סוג: אתר לימודי תכנות המכיל מגוון קורסי תכנות בחינם.
מחיר: בחינם.

🔗 להרשמה וצפייה בקורסי של The Odin Project 



11. Code Avengers 

Code Avengers - ללמוד תכנות עם משחקים

הבשורה של Code Avengers היא ללמד אתכם תכנות בכיף ובאמצעות משחקים. כל קורס אורך 12 שעות בלבד בהם תעברו על כל החלקים שתצטרכו ללמוד על מנת לשלוט בטכנולוגיה. בין הקורסים תמצאו לימודי תכנות וואב, פיתוח אפליקציות ואפילו משחקים.

סוג: אתר לימודי תכנות בצורת משחק
מחיר:
עשרות דולרים. ישנו 10 ימי Trial בחינם.

🔗 להרשמה וצפייה בקורסים של Code Avengers



12. Code Wars

Code Wars - חדדו את שפת התכנות שלכם

Codewars ילמד אתכם את שפת התכנות המבוקשת באמצעות מספר אתגרים. כל אתגר מושפע מעולם אומניות הלחימה ונקרא Kata. המטרה היא לצבור כמה שיותר קאטות על מנת להפוך למסטר בשפת התכנות שבחרתם. בניגוד לאתרים אחרים, Code Wars מתמקד בלימוד דרך עשייה ופתירת אתגרים על מנת לקבל תמונה כוללת של שפת התכנות הנלמדת. תוכלו למצוא קורסים של ג׳אווה, סישארפ, רובי, PHP ומגוון שפות תכנות נוספות. האתר פונה בעיקר לאנשים שיש להם ידע בסיסי בתכנות ומחפשים לחדד את יכולות התכנות שלהם בשפות נוספות.

סוג: אתר לימודי תכנות בחינם בצורת משחק
מחיר:
חינם.

🔗 להרשמה וצפייה בקורסים של Code Wars 



13. Skillshare

Skillshare - למדו תכנות וואב

סקילשייר, כשמו, אתר המיועד לרכישת סקילים (יכולות). בין היכולות הללו, תמצאו עשרות קורסים בתכנות בעיקר בתחומי ה-Web: בניית אתרים, עיצוב באמצעות CSS ו-HTML, טכנולוגיות בקאנד (פייטון, Node.js וכו׳). האתר לא מיועד בתכליתו למתכנתים, אלא לאנשים בתחום העיצוב והקריאייטיב, אז אם אתם כאלה, ייתכן שהצורה שבה הקורסים מוגשים (ושאר הקורסים שבאתר) יתאימו לכם יותר.

סוג: לימוד תכנות Frontend למעצבים או למי שרוצה להתחיל תכנות מהצד הויזואלי
מחיר: 19 דולר בחודש. ניתן להפסיק בכל עת. יש אפשרות לחודשיים חינם.

🔗 להרשמה וצפייה בקורסים של Skillshare 



14. LinkedIn Learning

LinkedIn Learning - לימודי תכנות דרך לינקדאין

הרשת החברתית לאנשי מקצוע הפופלרית LinkedIn, אשר רכשה את Lynda, אתרי לימודי האונליין הפופלרי, כעת מציע גם היא קורסים במגוון תחומים ובין השאר גם לימודי תכנות. ניתן להרשם למשך חודש חינם ללא התחייבות ולצפות בקורסים ללא הגבלה.

סוג: לימודי תכנות אונליין בתשלום
מחיר:
חינם ל-30 יום ללא התחייבות, אחר כך 29 דולר לחודש.

🔗 להרשמה וצפייה בקורסים של LinkedIn Learning 



15. וואבמסטר - ללמוד תכנות בעברית

וואבמאסטר - לימודי תכנות בעברית

ֿללמוד תכנות בעברית זה קצת טריקי, כי רוב המידע באינטרנט הוא באנגלית (וטוב שהוא כך), אבל לאלה שרוצים בכל זאת, אתר וואבמסטר הותיק מציע מדריכים ללימודי תכנות בעיקר בסביבות Web (ג׳אווה סקריפט, CSS, HTML וכו׳). לא מדובר בקורסים של וידיאו אלא מדריכים טקסטואלים. הבעייתיות כולה להיות בעיקר בגלל שלפעמים התוכן לא תמיד הכי מעודכן כך שזה לא ההמלצה מס׳ אחת שלי, אבל בשביל אבני הבניין הבסייסיים למי שרק מתחיל בעולם תכנות האתרים - יכולה להיות אחלה דרך לקבל טעמה.

סוג: אתר מדריכים ללימודי וואב וטכנולוגיות של מיקרוסופט בצורה טקסטואלית בעברית בחינם
מחיר: חינם.

🔗 להרשמה וצפייה בקורסים של וואבמסטר 



מכירים עוד אתרים טובים שאתם ממליצים עליהם? רוצים לכלכך על חלק מהאתרים שמופיעים ברשימה? מוזמנים להשמיע קולכם בתגובות.

💡 זה הוא פוסט אורח המשקף את דעתו וניסיונו האישי של הכותב או הכותבת.
חושבים שיש לכם גם מה לשתף עם הקוראים שלנו? נשמח לשמוע ממכם.
תגיות:
אופס.. משהו השתבש.
💩
הצטרפו ל-10,000+ יזמים ויזמות שמקבלים ״פור״ על כל השאר
☝️ חזור למעלה