התחברת בהצלחה!
אתם כאלה מוכשרים - אבל אפשר לבחור רק שלוש יכולות

איזה בנק הכי טוב לסטארט-אפים? 7 אופציות לסטארט-אפ הישראלי

פתחתם חברה ועכשיו הגיע השלב לפתוח חשבון בנק לעסק שלכם - איזה בנק הכי יתאים לסטארט-אפ שלכם? בפוסט זה נציג את הפתרונות הפופלריים הקיימים כיום לסטארט-אפים ישראלים.

איזה בנק הכי טוב לסטארט-אפים? 7 אופציות לסטארט-אפ הישראלי
לוגו של הספונסר
הפוסט בחסות:

אחד הדברים שתצטרכו לעשות לאחר פתיחת חברה הוא פתיחת חשבון בנק, הרי תצטרכו בסופו של דבר מקום בו תוכלו לשים את הכסף שלכם. בפוסט זה אציג כמה מפתרונות הבנקאות שקיימות בישראל, ובנוסף פתרונות בנקים אינרנטיים שניתן לעבוד איתם בתור עסקים ישראלים (או לא), ועל מה כדאי להסתכל שבוחרים לפתוח חשבון בנק לסטארט-אפ שלכם במקום מסוים.

📕 תוכן עניינים


על מה להסתכל כשבוחרים בנק לסטארט-אפ?

אז כמובן שזה מאוד תלוי סיטואציה - אם אתם עוסקים בתחום מסוים, לדוגמה, מטבעות וירטואלים, יכול להיות שיהיו פרמטרים אחרים שתרצו להסתכל עליהם. אבל לשם הפשטות, אתייחס למקרה הממוצע והסביר של יזמים שהקימו חברה וצריכים מקום להזרים ממנו ואיליו כסף. להלן כמה מהדברים שכדאי לשים אליהם דגש:

  • בנק שמדבר בשפה שלכם - בעיניי, גם בבנקאות פרטית וגם בבנקאות עסקית, השאיפה היא לכמה פחות ״חיכוכים״ עם הבנק - הרי עם כל הכבוד לבנק, יש לו פיצ׳ר אחד עיקרי והוא לאפשר לי לשלוט בקלות ויעילות על הכסף שלי. כמדובר בבנק לעסקים וסטארט-אפים בהייטק בפרט, תוכלו להשיג זאת כאשר תעבדו עם פתרונות בנקאיים שמיועדים בתכליתם לעבוד עם סטארט-אפים וחברות הייטק. 
  • עבודה יעילה עם מט״ח והעברות בינלאומיות - סבירות גבוהה שתעבדו עם מטבעות חוץ, בין אם זה בגלל שהלקוחות שלכם, ספקים, נותני שירות נמצאים בחו״ל, ובעיקר כאשר מדובר בגיוס כסף ממשקיעים. עליכם למצוא שירות שמעבר לכך שלא ״יעקוץ״ אתכם בעמלות, גם יעשה לא יקשה או יעכב אתכם כשתצרכו לעבוד עם גורמים בינלאומיים (לא פחות חשוב בכלל). לחכות לכסף שלכם - לא מצב נעים.
  • בנקאות אישית אפקטיבית - בהמשך לנקודה הראשונה, בסופו של יום אנחנו לא רוצים שהבנק יהיה עזר כנגדנו (באופן מצער, ככה זה מרגיש לפעמים). ככל שהיכולות לבצע פעולות בעצמך בנוגע לכסף באמצעות כלים דיגיטלים - ככה פחות כאב ראש ועיכובים עבורנו. 


בנקים ״תפורים״ לסטארט-אפים בישראל

מעבר לבנקים המסורתיים בישראל שכולנו מכירים בתור צרכניים פרטיים, שני בנקים עיקריים בישראל יצרו שלוחות מיוחד אשר מותאמות לעבודה עם סטראט-אפים ומנסות להנגיש את הבנקאות בשפה שיותר מדבר אלינו.

לאומי טק - Leumi Tech

לאומיטק היא למעשה חברת בת של בנק לאומי המוכר אשר נוצרה במיוחד עבור חברות הייטק וסטארט-אפ בישראל. כחלק מהשירות הבנקאי, לאומי טק מציעים מוצרים בנקאיים המותאמים לצרכים של חברות הייטק, צוות מיומן שהמתמחה בעבודה עם חברות הייטק וסניפים פזורים בארצות הברית ואנגליה. כחלק מהמוצרים ניתן למצוא צוותים ייעודיים לתהליכי גיוס, חשבונות סטארטאפ, מערכות מט״ח יעילות (ביחס לבנקים מסורתיים ) ועוד. ניתן לצפות באתר שלהם על מגוון התהליכים והמוצרים שלאומי טק מציע לחברות הייטק וסטארט-אפים בישראל.

לאתר לאומי טק 👈

בנק לאומי טק לסטארטאפים
מתוך אתר לאומי טק


פועלים הייטק


פועלים הייטק - Poalim Hitech

הבנק המוכר "פועלים"  מציע שירות ייעודי לחברות הייטק וסטארט-אפ כאשר מטרתם היא לענות על הצרכים המיוחדים של הסקטור. בין שאר המוצרים הבנקאיים שפועלים הייטק מציעים לסטארט-אפים וחברות הייטק, החברה מתגאה ברשת ענפה של קשרים ושיתופי פעולה עם הגופים מובילים באקו-סיסטם: משקיעים, קרנות הון סיכון, אקסלרטורים, חממות, עורכי דין ורואי חשבון אשר יעמדו לשימוש חברות אשר פועלות איתם. ניתן לצפות והתרשם באתר ״פועלים הייטק״ על כל המוצרים הבנקאיים שהם מציעים לחברות הייטק וסטארט-אפ .

לאתר פועלים הייטק 👈

מוצרים בנקיים של בנק פועלים הייטק
מתוך אתר פועלים הייטק



בנקים אינטרנטיים

בשנים האחרונות מספר הבנקים האינטרנטיים קפץ משמעותית וכמובן יחד איתו גם הביקוש לפתרונות כאלו. כמט בכל שנה אני שומע על בנק אינטרנטי או שלוחה דיגיטלית של בנק קיים על מנת לספק את הדרישה לפתרונות אינטרנטיים חדשניים לניהול הכספים, הן ברמה האישית והן ברמה העסקית. בסה״כ מדובר במהלכים מבורכים עבור סטארט-אפים בכל העולם. ובכן, להלן כמה פתרונות פופלרים שעסקים בתחילת הדרך וסטארט-אפים בשלים עושים בהן שימוש על מנת להעביר ולקבל כספים בדולרים ובגזרה הבינלאומית ככלל.

Wise - העברת כספים עם עמלות ידועות מראש

במידה ואתם לא מכירים את טרנפרוויז עוד בתור הצרכן הפרטי - מדובר בשירות העברה וקבלת כספים בינלאומים בצורה פשוטה עם עמלות ידועות מראש. כיום Wise (TransferWise לשעבר) מציעים אפשרות לפתוח בנק אינטרנטי במספר מטבעות חוץ, גם פרטי וגם עסקי, ולקבל פרטי בנק (Routing numbers,IBAN וכו׳) בהם תוכלו לקבל כסף במטבעות חוץ בהתאמה. השירות הוא חינם ובעיקר גוזר כספים על עמלות קבועות וידועות מראש, מה שהופך את הסיטואציית הכסף שלכם ליותר שקופה וברורה, במיוחד כשזה מגיע לעמלות מט״ח וכו׳. ניתן לקבל כרטיס Debit איתו תוכלו לבצע עסקאות פיזית ואינטרנטית. 

לינק להרשמה לשירות ללא עמלות ל-500 יורו הראשונים:
לאתר Wise ומידע נוסף
👈


אתר Trasnferwise



Payoneer - חשבון בנק אמריקאי דיגיטלי

פיוניר שירות ותיק המאפשר לפתוח חשבונות בנק דיגטלים בארצות הברית ולקבל פרטי בנק אמיתיים לקבלת כספים לחשבון דולרי עם עמלות נמוכות יחסית. כמו כן, ניתן לקבל כרטיס אשראי של Mastercard איתו תוכלו לבצע עסקאות וקניות עבור החשבון.

לאתר Payoneer ומידע נוסף 👈


Payoneer



Mercury - בנק דיגטלי שנוצר עבור סטארט-אפים

מרקורי הוא פתרון בנקאות אינטרנטי שנוצר במיוחד עבור הצרכים המיוחדים של סטארט-אפים. מדובר בסטארט-אפ בעצמו, בוגר התוכנית היוקרתית YCombinator ונתמך ע״י משקיעים פופלרים כמו Andersson Horowitz, כאשר המטרה היא לפשט לגמרי את התהליך המיושן למדיי בבנקאות הנוכחית שאנחנו מכירים היום. נכון להיום ועד כמה שאני מכיר, רק חברות הרשומות בארה״ב יכולות לעשות שימוש במוצר (זה שאפשר לקרוא לזה ״מוצר״ ולא ״בנק״, כבר אומר הרבה), אז במידה ואתם עונים לקטגוריה, זו יכולה להיות אופציה מעניינת.

לאתר Mercury ומידע נוסף 👈


מרקורי פתרון בנקאי מותאם לסטארט-אפים


PayPal - עמלות גבוהות, אבל בסה״כ עובד

ואיך אפשר שלא להזכיר את השחקן הותיק פייפאל. אחד היתרונות של פייפאל הוא הפופלריות הרבה של השימוש בו וכך גם המון שירותים עם אינטרגציה בילט אין להעברת כספים לחשבון שלכם.
הבעיה העיקרית עם פייפאל, מעבר לעמלות הגבוהות יחסית ושערי המרה לא אטרקטיביים, במידה ויש לכם בעיה - קשה מאוד למצוא מישהו לדבר איתו. הרשת מלאה בהמון סיפורים על אנשים ש״ננעלו בחוץ״ בלי הכסף שלהם (מוזמנים לחפש בגוגל סיפורי אימה) מה שמונע לדעתי מ-PayPal להוות חלופה אמיתי ובטוחה לכסף שלכם. למרות זאת, בתור שחקן משלים עבור פעולות מאוד ספציפיות (לדוגמא שירותים שמשלמים -רק- לפייפאל), פייפאל יכול להיות מתאים.

לאתר PayPal ומידע נוסף 👈


אז איזה בנק כדאי לבחור? 

אז מה עדיף? ״פועלים הייטק״ או ״לאומיטק״? או בכלל ללכת לבנק ״מסורתי״ או שמא עדיף בנק אינטרנטי?  כרגיל, התשובה המבאסת - זה תלוי בסיטואציה ובצרכים שלכם. אך להבדיל מדברים אחרים, שום חוק לא אוסר עליכם לפתוח כמה חשבונות בנקים, לכן אין סיבה שלא תוכלו לשלב בין הפתרונות: איפה שמתאים לעבוד עם בנק ישראלי, איפה שפחות להשתמש בשירות אינטרנטי. מאוד תלוי הצרכים שלכם.

בסקר קצרצר שנערך בקבוצה ״שאלות תשובות - סטארטאפים״ בפייסבוק, בה נשאל איזה ״בנק הכי טוב בישראל לסטארטאפים״ - התשובה הייתה - תלוי סניף. רבים בקבוצה תיארו שטיב השירות, הנוחות והתהליך משתנים בין סניף לסניף, גם תחת אותו מותג בנקאי. לכן, מסתמן כי זה לא בהכרח המותג אלא האנשים של אותו סניף שעושים את החוויה אחרת, כאשר בעיקר טיב היחסית וההכרות האישית בניכם לבין הבנק עושה את ההבדל. 

מכירים שירותי בנקאות אחרים שלא הופיעו כאן ופתוחים לקהל הישראלי? יש לכם ניסיון חיובי או שלילי עם אחד השירותים המצוינים לעיל? אשמח לשמוע בתגובות. 

מוזמנים להכנס לרשימה המלאה של פתרונות בנקאות לסטארט-אפים ועסקים ישראלים.

💡 זה הוא פוסט אורח המשקף את דעתו וניסיונו האישי של הכותב או הכותבת.
חושבים שיש לכם גם מה לשתף עם הקוראים שלנו? נשמח לשמוע ממכם.
תגיות:
אופס.. משהו השתבש.
💩
הצטרפו ל-10,000+ יזמים ויזמות שמקבלים ״פור״ על כל השאר
☝️ חזור למעלה