התחברת בהצלחה!
אתם כאלה מוכשרים - אבל אפשר לבחור רק שלוש יכולות

3 פלטפורמות לפיתוח אפליקציות בחינם ללא קוד בכלל

בין אם זה פיתוח אפליקציות לאנדרואיד או אייפון, בניית אפליקציות לסטארט-אפ שלכם לא תמיד חייבות לערב מתכנתים. פלטפורמות No Code חדשות יעזרו לכם ביצירת אפליקציית מובייל בעצמכם בחינם או בתשלום סביר לחלוטין.

3 פלטפורמות לפיתוח אפליקציות בחינם ללא קוד בכלל | לסטארטאפ
לוגו של הספונסר
הפוסט בחסות:

מסתבר שפיתוח אפליקציות מובייל (לאנדרואיד ואייפון) בשנת 2020 אינה מצריכה מתכנתים או השקעה של עשרות אלפי שקלים לחברות פיתוח. בשנים האחרונות צצות עוד ועוד פלטפורמות No Code שמאפשרות לבנות אפליקציות מובייל בחינם או במחירים סבירים לחלוטין (לעומת המחיר שהייתם צריכים לשלם למתכנת בשביל לעשות את אותה עבודה).

למי שפספס את המושג No Code, כתבנו כבר מספר פוסטים באתר על כלים לבניית אתרים ודפי נחיתה ללא קוד וכמון כן יש לנו כאן באתר מאגר שלם של כלים ופלטפורמות No Code מומלצות. אבל בקצרה ממש - מדובר בכלים ושירותים שמאפשרים לבנות אתרים, אפליקציות ובעצם כל מוצר שעולה לכם בראש מבלי לכתוב שורת קוד אחת אלא הכל באמצעות ממשק ויזואלי (Drag & Drop) ושבלונות מוכנות. תחשבו על זה כמו Wix, רק לאפליקציות. מידי שנה עוד ועוד שחקנים נכנסים לשוק הזה ובין השאר גם לתחום בניית האפליקציות לאנדרואיד, אייפון ומותאמות לדפדפן מובייל.

אז מבלי יותר מידי דיבורים, בפוסט זה נראה לכם איך בניית אפליקציה יכולה להעשות בחינם (או מינימום כסף) ומבלי יותר מידי עבודה. בואו נתחיל.

📕 תוכן עניינים


פלטפורמות פיתוח אפליקציות ללא קוד

בחרתי בשלושת הפלטפורמות ליצירת אפליקציות ללא קוד הפופולריות ביותר ושאני באופן אישי חושב שעומדות הכי טוב במבחן המציאות. כמובן שקיימים עוד במרחק חיפוש קטן בגוגל.


1. Adalo

פיתוח אפליקציות לאנדרואיד ואייפון עם Adalo

Adalo היא פלפורמה שתאפשר לכם לבנות אפליקציות נייטיב שתוכלו לשחרר לחנויות באנדרואיד ו-iOS וכמו כן ליצור גרסא וואבית של האפליקציה שלכם שניתן להריץ בכל מכשיר ודפדפן. כיום אדאלו היא אחת השחקניות החזקות ביותר בבניית אפליקציות ועם ממשק Drag & Drop פשוט ניתן ליצור את מרבית היוז-קייסים הפופולרים לאפליקציות בחוץ. כמו כן, ניתן לבנות מסד נתונים (Database) יחסית מורכב על ליצור מידע דינמי באפליקציה.

החיסרון העיקרי הוא שעל מנת לשחרר את האפליקציה לחנויות (App Store ו-Google Store) תצטרכו לשדרג לגרסא בתשלום (כ-50 דולר בחודש), אך ישנו מסלול חינמי שיאפשר לכם להתנסות בבניית האפליקציה ללא תשלום ולקבל גרסא וואבית (שרצה בדפדפן). במידה ותחליטו ש-Adalo עונה על הצרכים שלכם, תוכלו לשדרג ללא בעיות ולהפיץ את האפליקציה גם בחנויות האפליקציות השונות. העלות החודשית מתגמדת משעותית מהמחיר שהייתם צריכים לשלם למתכנת לעשות זאת. בתהליך בניית האפליקציה עבור החנויות אתם תקבלו קבצי APK ו-IPA (לגוגל פליי ואפסטור בהתאמה) אותם תוכלו להעלות לחנות.

יתרונות 

עקומת למידה קלה יחסית
✅ ממש ויזואלי ליצירת מסכים בתוך האפליקציה עבור Use Caseים פופולרים (מפות, התחברות, רשימות וכו׳).
יצירת אפליקציות אנדראויד ו-iOS נייטיב בחנויות אפליקציות.
בנוסף לאפליקציות מובייל, תקבלו גם גרסא וואבית (אתר) של האפליקציה שלכם.

חסרונות

על מנת לייצר גרסא שמותאמת לפרסום בחנויות, יש לשדרג למנוי בתשלום (כ-50 דולר).
מדובר עדיין במוצר יחסית חדש אז ייתכנו שינויים במוצר או במחירים.
יצירת אפליקציות מורכבות ומותאמות לצרכים שלכם בידיוק לא תמיד תתאפשר בשבלונות שהשירות מציע.

להרשמה ומידע נוסף על Adalo



2. Glide

פיתוח אפליקציות לאנדרואיד ואייפון עם Glide

גלייד הוא אחד הכוכבים העולים לבניית אפליקציות ללא קוד. מה שבעצם Glide מאפשר לכם הוא לקחת Google Sheet (להלן קובץ אקסל) ולתרגם אותו לאפליקצית מובייל חיה. באמצעות הממשק הויזואלי שלהם תוכלו לעטוף את המידע שיש לכם באקסל ולהכניס חיים לאפליקציה - כפתורים, מסכים, התחברות משתמשים ועוד.

הסיבה שאני נורא אוהב את Glide היא שהיא יחסית מאוד קלה לשימוש מבין כל הפלטפורמות האחרות ליצירת אפליקציות - כל מה שצריך הוא אקסל שיחזיק את כל המידע שאני רוצה שיופיע באפליקציה (בעצם המידע) וכל השאר נעשה בצורה ויזואלית דרך הממשק שלהם. אני מאוד הייתי רוצה לראות עוד חברות שפיתוח אפליקציות אצלם יהיה דומה לחווית הפיתוח בגלייד.

יתרונות 

עקומת למידה קלה יחסית
קהילה יחסית גדולה ותומכת באינטרנט
✅ ממש ויזואלי ליצירת מסכים בתוך האפליקציה עבור Use Caseים פופולרים (מפות, התחברות, רשימות וכו׳).
אופציה להתחיל בתשלום וככל שהאפליקציה גדלה לשדרג (עשרות דולרים בחודש).


חסרונות

נכון לעכשיו, האפליקציות הן וואביות, זאת אומרת, הם רצות בדפדפן ומאפשרות למשתמש להוסיף אותם למסך הבית, אבל הן לא אפליקציות נייטיב שמופיעות בחנויות אפליקציות.
יצירת אפליקציות מורכבות ומותאמות לצרכים שלכם בידיוק לא תמיד תתאפשר בשבלונות שהשירות מציע.

להרשמה ומידע נוסף על Glide

3. Thunkable

פיתוח אפליקציות לאנדרואיד ואייפון עם Thunkable

תחשבו על Thunkable בתור האח הגדול והמפותח יותר של Glide ו-Adalo. השירות של Thunkable יאפשר לכם לבנות אפליקציית אנדרואיד ואייפון באמצעות ממשק Drap & Drop מתקדם. בניגוד לשירותים האחרים שמכריחים אתכם לעבוד עם השבלונות שלהם, ב-Thunkable ניתן ליצור תרחישים יותר עמוקים באפליקציה ובאמצעות ״בלוקים״ של לוגיקה ובעצם ליצור חווית משתמש מותאמת אישית לצרכים שלכם.

בנוסף ליצירת האפליקציות נייטיב לאנדרואיד ואייפון שתוכלו לשחרר לחנויות השונות, תקבלו גם גרסת וואב של האפליקציה שניתן להריץ בכל מכשיר שיש בו דפדפן. עבור הראשון, תצרכו לשדרג את המנוי ל-Pro במחיר 20 דולר בחודש, אך כאמור, המחיר הזה מתמגד לתמורה - אפליקציה מלאה לשתי הפלטפורמות. 

יתרונות

✅ ממש ויזואלי ליצירת מסכים בתוך האפליקציה עבור Use Caseים פופולרים (מפות, התחברות, רשימות וכו׳).
יצירת אפליקציות אנדראויד ו-iOS נייטיב בחנויות אפליקציות.
בנוסף לאפליקציות מובייל, תקבלו גם גרסא וואבית (אתר) של האפליקציה שלכם.
מדריכים באתר, תמיכה טכנית, קהילת מפתחים ושירות לקוחות טוב

חסרונות

על מנת לייצר גרסא שמותאמת לפרסום בחנויות, יש לשדרג למנוי בתשלום (כ-20 דולר).
ישנה עקומת למידה מסוימת על מנת ללמוד כיצד להשתמש במנגון ״הבלוקים״ שלהם שמאפשר לכם להכניס לוגיקות ותרחישים מותאמים לאפליקציה. אמנם לא מדובר במדע טילים, אבל כן דורש קצת יותר מהרגיל.

להרשמה ומידע נוסף על Thunkable

לסיכום - הצטרפו לקהילה

אלו היו השירותים הפופולריים ביותר לבניית אפליקציות ללא קוד. מי מהם מתאים לכם? תצטרכו לבדוק בעצמכם. זה נכון, עם כל הג׳נרטורים האלה, בין אם זה לאתרים או אפליקציות, לפעמים מגיעים לתקרות זכוכית ולא מצליחים להרים אפליקציה בידיוק כמו שדמיינו מפאת המגבלות של הפלטפורמה. אממה, למיזמים בתחילת הדרך זו יכולה להיות הזדמנות נהדרת ליצור MVP (מוצר ראשוני) במהירות, להשיק, להתחיל לקבל פידבק מלקוחות ראשונים וכל זאת מבלי לרוקן את הכיס. מבחינת העלויות, גם תשלמו על הגרסאות PRO, מדובר בעלויות שהן משמעותית יותר זולות מאשר ללכת לחברת פיתוח. לאחר ה-MVP, תוכלו להיות יותר נבונים ולהבין האם להמשיך עם הפלטפרומות האלה והן מספיקות לכן, או להחליט בכל זאת להוציא כסף על פיתוח אישי.

אם אתם רוצים ללמוד עוד על פיתוח אפליקציות (גם בקוד) - כמה עולה לפתח אפליקציה, מה הבדל בין סוגי האפליקציות השונות ובאופן כללי מידע נוסף על כל העולם הזה - אני מזמין אתכם לקרוא את המדריך המלא שלנו על פיתוח אפליקציות.


💡 נ.ב - יש לנו קבוצת פייסבוק שמיועדת במיוחד לפיתוח אפליקציות ואתרים באמצעות כלי No Code. אנשים בקבוצה משתפים שאלות, טיפים ומוצרים שהם עשו. מוזמנים להצטרף אם אתם רוצים ללמוד עוד על כל מה שעולם ה-No Code יכול להציע לכם ולסטארט-אפ שלכם. להצטרפות


קהילת No Code Israel

💡 זה הוא פוסט אורח המשקף את דעתו וניסיונו האישי של הכותב או הכותבת.
חושבים שיש לכם גם מה לשתף עם הקוראים שלנו? נשמח לשמוע ממכם.
תגיות:
אופס.. משהו השתבש.
💩
הצטרפו ל-10,000+ יזמים ויזמות שמקבלים ״פור״ על כל השאר
☝️ חזור למעלה