התחברת בהצלחה!
אתם כאלה מוכשרים - אבל אפשר לבחור רק שלוש יכולות

4 פלטפורמות מימון המונים לגיוס כסף לסטארט-אפ שלכם

מי אמר שאפשר לגייס כסף רק מקרנות הון סיכון? פלטפורמות גיוס המונים תעזור לכם לגייס כסף תמורת מניות בחברה ממי שתרצו ומכמה שתרצו.

4 פלטפורמות מימון המונים לגיוס כסף לסטארט-אפ שלכם
לוגו של הספונסר
הפוסט בחסות:

בד״כ כשמדברים על גיוס כסף לסטארט-אפים, מתחילים לדבר על גיוס כספים מקרנות הון סיכון ומשקיעים פרטיים. אמנם בשנים האחרונות, בעקבות הקלות ושינויים ברגולציה, ניתן לגייס כסף גם מאנשים פרטיים בכמות בלתי מוגבלת כאשר כל אחד יכול להשקיע את הסכום המתאים לכיס שלו - מה שנקרא: גיוס המונים.

רק בואו לא נתבלבל - אני לא מדבר על גיוס המונים בפלטפורמות כמו Kickstarter או Indiegogo, בהן אתה מקבל מוצר (בד״כ שבור..) במחיר מופחת בתמורה לכסף שאתה נותן. אני מדבר על מניות בחברה תמורת הכסף הנחמד שלכם (Equity Crowdfunding להלן).

גם ישראל בחבורה

גם בישראל שלנו, במטרה לעודד השקעות של כלל הציבור בחברות סטארט אפ ובעסקים ישראליים, העבירו חוק (דצמ' 15) המאפשר לכמות בלתי מוגבלת של אנשים להשקיע סכומים תמורת מניות או אגרות חוב (הלוואה) וזאת באמצעות "רכז הצעה”. 

אותם ״רכזי הצעה״ הם מה שהפכו את כל העניין הזה לכזה טרנדי - למעשה מדובר בפלטפורמות בצורה של אתר שאליו כל אחד יכול להיכנס, לעיין בחברות סטארט-אפ המעוניינות לגייס כסף, להוציא את הארנק ולהתחיל לפזר שטרות. מאז החוק, כמו שרק ישראלים יודעים, קמו מהר מאוד פלטפורמות שרוצות לנהל את העניינים ולהעביר את הכסף דרכן (בקטע טוב).

מה זה  אומר עבורכם?

שני דברים - דבר ראשון, גם אתם יכולים ללבוש מכופתרת ולהתחיל להשקיע בחברות. דבר שני ויותר רלוונטי אם יש לכם סטארטאפ בעצמכם, אתם יכולים להיות אותם חברות שמגייסות כסף מכמות בלתי מוגבלת של אנשים שמעוניינים להשקיע בסטארט-אפ שלכם. 

בשביל שלא תשארו מחוץ לתמונה, אספתי עבורכם 4 פלטפורמות ישראליות שתוכלו לגייס דרכן כסף:

pipelbiz - פיפלביז

1. פיפלביז

פיפלביז היא פלטפורמת גיוס ההמונים תמורת ״אקוויטי״ הראשונה בישראל מסתבר, וגייסה כבר כמעט 50 מיליון ש״ח עבור חברות שעברו דרכה.

ExitValley - אקזיטוואלי


2. ExitValley -

גם נחשבת מאחת הפלטפורמות הוותיקות (כמה שאפשר) בגיוס המונים תמורת מניות שעזרה לחברות סטארט-אפ לגייס יותר מ-24 מיליון דולר במצטבר.

fundit - headstart


3.  FundIt -

״פאנד איט״ הוא הבחור החדש בשכונה, ואם כבר זיהתם לפי הקו עיצוב של הלוגו, זו חברה מבית היוצר של ״Headstart" הישראלי (פלפטפורמת גיוס המונים סטייל Indigogo). 

Together - טוגדר גיוס המונים


4. Together -

האמת שזו פלטפורמה נוספת שנתקלתי בה רק לאחרונה לאחר שמישהו הוסיף אותה למאגר תחת הקטגוריה של ״גיוס המונים״. בסה״כ אותו רעיון כמו הפלטפורמות האחרות.


באיזו פלטפורמה כדאי לי לבחור בשביל לגייס כסף לסטארט-אפ שלי?

אינטואיטיבית, הראש אומר ללכת על זו הפופולרית ביותר שתחשוף אתכם לכמה שיותר משקיעים פוטנציאלים. במקרה שלנו, מבדיקה קצרה נראה שפיפלביז כוללת הכי הרבה כניסות של מבקרים.

אממה, זה אומר שגם יהיה לכם יותר תחרות על מנת תשומת הלב באתר - סיכוי גדול יותר למתחרים עם רעיון דומה, סיכויים נמוכים יותר להופיע בדף הראשי וכו׳. יתכן שאסטרטגית, צעד חכם עשוי להיות דווקא ללכת על אחת הפלטפורמות החדשות (שכנראה הולכת לשים הרבה דגש על פרסום בקרוב) ולנסות לתפוס את מרבית תשומת הלב מהמבקרים שם. עדיף לככב באור הזרקורים באתר פחות פופולרי מאשר להזרק בשולי הדרך באתר המקובל יותר, לא? 


אם אתם רוצים לצפות במאגר השלם של פלטפורמות לגיוס המונים או חושבים שיש עוד שפספסנו, מוזמנים להכנס למאגר שלנו ולבדוק.


💡 זה הוא פוסט אורח המשקף את דעתו וניסיונו האישי של הכותב או הכותבת.
חושבים שיש לכם גם מה לשתף עם הקוראים שלנו? נשמח לשמוע ממכם.
תגיות:
אופס.. משהו השתבש.
💩
הצטרפו ל-10,000+ יזמים ויזמות שמקבלים ״פור״ על כל השאר
☝️ חזור למעלה