התחברת בהצלחה!
אתם כאלה מוכשרים - אבל אפשר לבחור רק שלוש יכולות

עיצוב מצגת משקיעים: כמה עולה, טיפים ודוגמאות

חלק קריטי מהמיזם הוא הכנת מצגת משקיעים טובה. במדריך זה נציג טיפים וכללים לעיצוב מצגת משקיעים מנצחת וכלים ושירותים שיעזרו לכם בתהליך.

עיצוב מצגת משקיעים: כמה עולה, טיפים ודוגמאות
לוגו של הספונסר
הפוסט בחסות:

הגיע השלב הזה - אתם צריכים להכין מצגת משקיעים לעסק שלכם. בין אם מדובר בעסק חדש, סטארט-אפ או אפילו חברה קיימת, מצגת משקיעים היא חלק אינטגרלי מתהליך גיוס הכסף להגשמת החלום העסקי שלכם.

במדריך זה נתמקד בפן הויזואלי של המצגת - עיצוב מצגת משקיעים (מה שנקרא גם Pitch Deck) שיוציא את המקסימום מהמצגת והמסר שאתם רוצים להעביר. נציג טיפים וכלים שיעזרו לכם לעשות זאת וכמו כן העלויות שעשויות להיות במידה ותצרכו סיוע חיצוני.

בואו נתחיל.

📕 תוכן עניינים


כמה עולה בכלל עיצוב מצגת משקיעים?

אז התשובה הקצרה - תלוי.

זה תלוי אם אתם מתכוונים לעצב את המצגת בעצמכם, כמה שקפים אתם צריכים ומה המורכבות שלהם, האם אתם צריכים להעזר במעצב פריאלסנר וכדומה. בואו נסתכל על שלושת האופציות שלכם:

אופציה א׳: לעצב בעצמכם
💰 מחיר: חינם 

אופציה ב׳: להשתמש בטמפלייטים מוכנים
💰 מחיר: 150-500 ש״ח  

אופציה ג׳: להעזר במעצב חיצוני
💰 מחיר: 3,000-6,000 שקל

בואו נתחיל מהאופציה הזולה ביותר (״עשו זאת בעצמכם״) ומשם נתקדם לאופציות האחרות ונראה מה היתרונות והחסרונות של כל אחת.


1. עיצוב מצגת משקיעים בעצמכם

כפי שאתם יכולים לתאר, זו כנראה האופציה הזולה ביותר מבין כל האופציות. עם זאת, כנראה מדובר באופציה ״הקשה״ ביותר מאחר והיא דורשת ממכם לעשות הכל בעצמכם. 

אממה, במידה ויש לכם ניסיון בכלי עיצוב כמו Photoshop או Sketch, בשילוב עם כלים להכנת מצגות (PowerPoint/Google Slide/Keynote) יתכן שתוכלו להגיע לתוצאה לא רעה כלל.  כמו כן, ניתן למצוא באינטרנט המון אייקונים, אילוסטרציות ורקעים שיעזרו לכם להוסיף טאצ׳ עיצובי ללא מאמץ. בסוף הפוסט תוכלו למצוא כמה כלים ואתרים שיעזרו לכם לעשות זאת לבד!

יתרונות וחסרונות

חינם
דורש ידע קודם בעיצוב
בהעדר ידע - העיצוב עשוי להראות לא מקצועי


2. עיצוב מצגת משקיעים באמצעות טמפלייט מוכן

דרך נוספת להכנת מצגת משקיעים היא באמצעות טמפלייט (Template). למעשה מדובר בעיצובים מוכנים שכוללים שקפים ממגוון סוגים וכל מה שנותר לנו הוא רק להתאים את השקפים לצרכים שלנו: לוגואים, צבעים וטקסטים, באמצעות כלים מוכרים כמו PowerPoint או Google Slide וכדומה.

עיצוב מצגת משקיעים לדוגמא
דוגמא לשקפים המוכנים שניתן לעזר בהם בטמפלייט

טמפלייטים מוכנים מאפשרים להנות משני העולמות: מצד אחד זה לא עולה הון תועפות ומדובר בסכומים סמליים (כמה מאות שקלים) ומצד שני אין צורך לעשות הכל לבד וניתן להשתמש בשקפים מקצועיים. המחירים הם בד״כ בסביבות
ה-150-500 ש״ח, שסה״כ זה סכום סביר בהינתן למה שמקבלים בתמורה.

קצת פרסום עצמי כאן: אנחנו מציעים באתר טמפלייט למצגת משקיעים במחיר סמלי. הטמפלייט נבנה על בסיס עשרות מצגות של חברות מצליחות (כמו Airbnb, Uber ועוד) ומכיל 100+ שקפים מוכנים ומקצועיים שיעזרו לכם להכין מצגת משקיעים שגם נראת טוב וגם לא שוברת את הכיס (יזמים בתחילת הדרך, בכל זאת). מוזמנים להעיף מבט אם זה רלוונטי עבורכם.


יתרונות וחסרונות

לא דורש ידע עיצובי קודם
התאמה קלה באמצעות PowerPoint/Keynote/Slides.
עיצוב מקצועי מוכן בעל מבנה מוכח לפיצ׳ דק
מחיר סמלי (כמה מאות שקלים)
עיצובים ייחודיים או ספציפיים ידרשו סיוע חיצוני 


3. עיצוב מצגת משקיעים עם מעצב חיצוני

כנראה שאתם מבינים שזו תהיה האופציה היקרה ביותר מאחר ותצרכו לעבוד עם נותן שירות/פרילאנסר שיעזור לכם בעבודת העיצוב. היתרון הברור הוא שזה דורש ממכם אפס מאמץ ותקבלו עיצוב מקצועי למצגת שלכם, כל מה שנותר לכם זה להוציא את הארנק.

העלויות של עיצוב מצגת משקיעים באמצעות נותן שירות עשויות להעלות כמה אלפי שקלים - תלוי בכמות השקפים, המורכבות שלהם וכו׳. עבור מצגת משקיעים סטנדרטית (10-15 שקפים), העלות יכולה להיות בסביבות ה-3000 ש״ח, לפעמים יותר לפעמים פחות - תלוי במחירון של המעצב.

יתרון נוסף בעבודה עם מעצבים באופן פרטי הוא היכולת ליצור עיצובים ייחודיים לצורך שלכם. אמנם זה לא הכרחי תמיד עבור רוב המצגות משקיעים, אבל אם יש לכם צורך בעיצוב נורא ייחודי - זו כנראה הדרך היחידה שלכם. אתם מוזמנים לבדוק את לוח נותני השירות שלנו ולחפש מעצב שיעזור לכם. אופציה נוספת היא להשאיר את הפרטים בטופס כאן ונעביר את הבקשה שלכם אוטומטית למעצבים שעובדים איתנו והם יחזרו אליכם עם הצעת מחיר:

תודה! קיבלנו ונדאג לחבר אותך למעצבים רלוונטים.
Oops! Something went wrong while submitting the form.


יתרונות וחסרונות

אפס מאמץ באופן יחסי - רק לשלם.
עיצוב מקצועי של מעצב שמותאם לצרכים שלכם
עלות ראשונית גבוה (כמה אלפי שקלים)
ייתכנות לתלות במעצב לשינויים עתיידים (תשלום נוסף).


טיפים לעיצוב מצגת משקיעים

בין אם תחברו לעבוד עם מעצב או שתעשו זאת בעצמכם (לבד או עם טמפלייט למצגת משקיעים), הנה כמה טיפים שיעזור שכדאי לשים לב אליהם כאשר אתם מעצבים את המצגת שלכם.

1. אתם לא צריכים הרבה שקפים

נכון, זה מרגיש שיש לכם המון מה לספר במצגת משקיעים שלכם אבל האמת היא שלמשקיעים שלכם אין הרבה סבלנות. נסו לזקק את כל התוכן למספר שקפים מינימלי (בסביבות ה-10-15) והכניסו רק את הדברים החשובים באמת לסיפור שלכם. צריך למצוא את האיזון בין הנגשת הפרטים המעניינים אבל מבלי לצלול לחפירות מיותרות. במידה ומהשקיעים שלכם התעניינו, הם יקבעו אתכם פגישת המשך שם תוכלו לצלול לפרטים.

2. Keep it simple

זה מפתה להוסיף המון גרפיקות ולעשות עיצוב מפוצץ אבל לפעמים ״עוד״ רק מגריע.  אין דבר רע בלעשות עיצוב מושקע, אבל אל תשכחו שהתוכן זה העיקר במצגת שלכם, ולא האנימציה התלת מימד המוגזמת שהוספתם. נסו לשמור על עיצוב נקי שבו הגרפיקה והעיצוב משרת את התוכן ולא להפך. 

3. השתמשו ברקעים ואייקונים מוכנים

אין צורך להמציא את הגלגל בכל מה שנוגע לעיצוב המצגת - יש המון אתרים שיעזרו לכם לספק את הגרפיקות החסרות. רק שימו לב 🚨 אל תעמיסו באותם רקעים ואייקונים גנרים!) ככלל אצבע, עדיף להשתמש בתמונות אמיתיות של המוצר שלכם ולא בתמונות גנריות - תחושת הזיוף תורגש מיד אצל כל מי שיראה את המצגת. זה לא אומר שאי אפשר להשתמש בכלל, רק תעשו זו באלגנטיות ובמקומות הנכונים.

להלן כמה אתרים ושירותים שיעזרו לכם בזה:

Unsplash
- מאגר רקעים חינמי להורדה
Icons8
- מאגר חינמי של אייקונים ואילוסטרציות.
Remove.bg - כלי חינמי שמסיר רקעים לבנים מתמונות

דוגמאות למצגות משקיעים

אתם מוזמנים להציץ במאמר שלנו על הכנת מצגת משקיעים. כללנו בו מספר דוגמאות למצגות משקיעים של חברות סטארט-אפ (לפחות אז, היום עם חברות ענק) שגייסו מעל מיליון דולר.


לסיכום - בחרו את מה שמתאים לכם

כפי שראיתם, אין אמת אחת בנוגע לעיצוב מצגת משקיעים - הן מבחינת רמת ההשקעה הדרושה והן מבחינת הכסף - זה מאוד תלוי בצרכים שלכם, הסטטוס של החברה שלכם כרגע ובאופן כללי ברצונות שלכם. 

שיהיה בהצלחה!

💡 זה הוא פוסט אורח המשקף את דעתו וניסיונו האישי של הכותב או הכותבת.
חושבים שיש לכם גם מה לשתף עם הקוראים שלנו? נשמח לשמוע ממכם.
תגיות:
אופס.. משהו השתבש.
💩
הצטרפו ל-10,000+ יזמים ויזמות שמקבלים ״פור״ על כל השאר
☝️ חזור למעלה