התחברת בהצלחה!
אתם כאלה מוכשרים - אבל אפשר לבחור רק שלוש יכולות

מיתוג סטארט-אפ באמצעות Generative AI: מדריך ודוגמאות

שגעת ה-AI מציפה אותנו בכלים שיכולים לסייע לנו במיתוג הסטארט-אפ שלנו. במדריך זה, אציג בפניכם מספר כלים פופולריים שיעזרו לכם במשימה.

מיתוג סטארט-אפ באמצעות Generative AI: מדריך ודוגמאות
לוגו של הספונסר
הפוסט בחסות:

יש לכם סטאטראפ חדש ואתם רוצים למתג אותו מאפס על בסיס בינה מלאכותית? פעם זה לקח חודשים, והיה צריך להשקיע לא מעט זמן וכסף. היום זה אפשרי תוך כמה ימים. העולם השתנה, ואנחנו מתקדמים לעידן פוסט דיגיטלי שבו שולטת בינה מלכותית. זה הזמן ללמוד איך לנצל את הרובוטיקה ובינה מלכותית לטובתנו וללמוד דברים חדשים תוך זמן קצר. 

מה זה בינה מלאכותית ו-Generative AI?

בינה מלאכותית (AI) הוא תחום של מדעי המחשב המתמקד ביצירת מכונות אינטליגנטיות שיכולות להתבסס על  יכולות קוגניטיביות של בני אנוש. אחד ההתפתחויות המרגשות ביותר ב-AI הוא הרעיון של טכנולוגיה גנרטיבית (Generative AI), הכוללת שימוש באלגוריתמים של למידת מכונה ליצירת תוכן חדש, כגון תמונות, סרטונים או מוזיקה, שטרם נראו קודם לכן.

בינה מלאכותית מציעה מגוון יתרונות שיכולים לשפר את האיכות, היעילות והיצירתיות של תהליך העיצוב ויצירה שונים, מה שהופך אותו לבחירה פופולרית בין המשתמשים. ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתפתח, אנו יכולים לצפות לראות שימושים חדשניים עוד יותר בטכנולוגיה גנרטיבית בעתיד.

למה Generative AI כ״כ פופולרי?

אוטומציה: בינה מלאכותית יכולה להפוך משימות חוזרות ונשנות כמו שינוי גודל תמונות או יצירת וריאציות של עיצובים, ולפנות זמן להתמקד במשימות אחרות.

התאמה אישית: AI יכול לנתח כמויות גדולות של נתונים כדי ליצור עיצובים מותאמים באופן אישי ולשפר את חווית המשתמש

מהירות ויעילות: AI יכול ליצור ולבדוק במהירות רעיונות שונים, להאיץ את תהליך התכנון ולשפר את היעילות.

חדשנות: בינה מלאכותית יכולה לעורר רעיונות עיצוב חדשים, מה שמוביל ליצירת עיצובים שיהיה קשה או בלתי אפשרי לבני אדם ליצור בעצמם.

טיפ לפני שמתחילים עם כל שירות AI: הכי חשוב זה לדעת מה אתם רוצים כתוצר סופי ולהגדיר נכון את הטאגים ומילות מפתח.

כלי Generative AI שימושיים לסטארט-אפים

להלן מקבץ כלי AI שיעזרו לכם בביצוע ״מטלות״ פופולריות בסטארט-אפ שלכם:

1.בחירת שם ודומיין של סטארטאפ 

זה כבר לא סוד שרב הסטארטאפים וחברות הייטק משתמשים באתרים ופלטפורמות שונות באמצעות בינה מלאכותית. אחד מהדוגמאות ליצירת שם ומותג בקלות הוא ניימליקס - מאגר שמות עסקיים חופשי שמשתמש בטכנולוגיית מלאכותית כדי ליצור שמות עסקיים ומותגים מסט של מילות מפתח שנבחרו על ידי המשתמש.


מחיר

Namelix מציעה תוכניות בחינם וגם בתשלום. התוכנית החינמית מאפשרת למשתמשים להפיק הצעות שמות עסקיות ללא הגבלה, בעוד שהתוכניות בתשלום מציעות תכונות נוספות כגון היכולת לשמור שמות וגישה לאפשרויות התאמה אישית מתקדמות יותר.


איך זה עובד

נכנסים לאתר ומזינים מספר מילות מפתח הקשורות לסטארטאפ שלכם, ונמליקס משתמש במילות מפתח אלו כדי ליצור רשימה של שמות פוטנציאליים. לאחר מכן נמליקס מציגה רשימה של שמות כלוגואים, והמשתמש יכול לבחור את השמות שהוא הכי אוהב, או ליצור הצעות נוספות. 

אחרי שבחיפוש מגדירים טגים והגדרות נוספות ניתן למצוא אין ספור אופציות לשמות שונים פנויים ברשת. הקאטץ' שלאחר בחירת דומיין האתר מעביר לעמוד של NAMECHEAP לרכישת דומיין (שזה גם אחלה אתר לאחסון).

יתרונות: חיסכון זמן מטורף, חיסכון תקציב על הקופירייטר

חסרונות: רב הסיכויים שהשם לא יהיה יצירתי במיוחד ויהיה קשה להתאים דומיין. דומיינים קצרים די יקרים, אך עם זאת שמות ארוכים יותר של ריבוי מילים אינם מעוררים ביטחון אצל משתמש פוטנציאלי. 

2. עיצוב לוגו באמצעות AI

דוגמה ללוגו גנרטור הוא brandmark -תכנת בינה מלאכותית ליצרנית לוגו מקוונת לסטארטאפים שמציעה יצרנית לוגו על ידי כלים מונעי בינה מלאכותית. חוץ מלוגו ב- Brandmark ניתן למצוא מוקאפים עם לוגו הנבחר ואלמנטים גרפים שונים כמו כרטיסי ביקור ובאנרים למדיה דיגיטלית. 

אחרי שבחרתם את השם הגיע זמן לבחור את הלוגו שבשנים האחרונות גם לא בעיתי ליצור. אחרי מהפכה של פייבר ששבר את השוק הגלובלי ומחירים של עיצוב הפלטורמות של בינה מלאכותית עושות את זה הרבה יותר בקלות ובפשטות ( כמובן שזה אף פעם לא שווה את העבודה של מעצב מקצועי). לרב תצטרכו לשלם עבור המנוי אבל יחסית להזמנת עבודה ממעצב זה הרבה יותר מהר וזול. החיסרון הוא שלרב עוד 5000000 אנשים ישתמשו באותו לוגו לעסקים שלהם וזה אף פעם לא יהיה יהודי מספיק.

האפליקציה מאד חברותית לכל משתמש, די קל להבין איך היא עובדת. חשוב לשים דגש על הטאגים בתחילת החיפוש. לאחר מכן ניתן לשחק עם התוצאה של הלוגו ולהחליף צבעים, פונטים, וכו.  לדוגמא, הוספתי את ההגדרות של הסטודיו שלי והתוצאה הייתה די דומה ללוגו הקיים. בעיניי כמעצבת מיתוג זה אחלה פלטפורמה להתבסס בה בשלבים התחלתיים במיוחד אם מדובר בסטרטאפ מתחיל ללא השקעה. לפי מילות המפתח שהזנת, יצרן הלוגו מבוסס הבינה המלאכותית הזה יציע סמלים ללוגו. אז מלבד מילות המפתח העיקריות עבור האתר שלך, מומלץ גם להשתמש במילים שמגדירות את המותג שלך.

ברגע שתסיים להוסיף את כל מילות המפתח, לחץ על הבא.

מחיר

המיר די סנדרטי לרב הפלטפורמות בסגנון, יש תחרות גבוה פלוס המון מעצבים בשוק. הייתי ממליצה ללכת על התכניות של 65 דולר בשביל לקבל את לוגו בקובץ מקור ולהמשיך לפתח בשלבים הבעים. בנוסף לזה אתם תקבלו ספר מיתוג, דף לוגו, מוקאפים ודברים אחרים במספר גרסאות. נראה אחלה להתחלה. אם רוצים לוגו במפר אופציות מומלץ להתחיל ממחיר בסיסי, להגיע לסקיצה סופית ולהזמין חבילה של מיתוג שלם

יתרונות: חיסכון זמן מטורף, חיסכון תקציב על מעצב , מאד קל לשימוש עצמי

חסרונות: מוקבל באופציות, רב התכנות ליצירת לוגו מאד גנריות עם אופציות מוקבלות לכן לא ניתן לראות דוגמא ללוגו מעוצב ויצרתי מדי. זה יכול ליצור בעיה מול המתחרים בשוק במיוחד אם הסטארטאפ שלכם עוד לא מוכר אצל המשקיעים.

3. בחירת פלטאת צבעים עם Adobe Color

בכל האתרים שהזכרתי בנוסף להכל ניתן לבחור פלטת צבעים. בינה מלאכותית כבר מזמן נותן המון אפשרויות לבחירת פלטת צבעים. אישית אני ממליצה על הפלטפורמה של אדובי שהיא לגמרי חינמית ונותן אפשרות לבחירת צבעים בצורה מקצועית יותר.

צבע הוא היבט חשוב להפליא בעיצוב מכיוון שיש לו השפעה פסיכולוגית אמיתית על האופן שבו אנו מקבלים את העיצוב הזה. מחקרים רבים הראו שצבעים שונים מעוררים תגובות שונות אצל המתבונן, וזו אחת הסיבות לכך שכל כך הרבה מחשבה ומאמץ מושקעים בשימוש בצבע.


איך להשתמש

בחר אחד מהעיגולים הלבנים בגלגל הצבעים. גרור אותו מסביב להגה עד שתמצא את הטון שאתה אוהב. בהתאם למה שהגדרת בכלל הצבע, ארבעת הצבעים האחרים יעברו כדי להשלים או להתנגד לבחירת הצבע שלך. החלק הזה מאוד פשוט ודי מהנה בפני עצמו.

הכלל המונוכרומטי יוצר ארבעה צבעים בעלי גוון ועומק דומים לצבע שתבחר על הגלגל. Triad מפצלת את הגלגל לשלושה ומספקת חמישה צבעים מנוגדים אך עדיין עובדים יחד. משלים את המרווח בין הצבעים, אבל בוחר את אלה שיעבדו היטב ביחד.

כללים מורכבים טובים למציאת צבעים משלימים. Shades בוחר ארבעה גוונים נוספים לבחירתך העיקרית, בעוד Custom מאפשר לך להזיז חמישה מחוונים לכל מקום בגלגל.

כמי שמנהל אתרים לעסקים קטנים, אני מתעניין באופן טבעי בעיצוב ושימוש בצבע.

בשביל לבחור פלטת צבעים לא צריך הרבה ידע באמנות ופסיכולוגיה.אפשר להתבסס על המתחרים ולהבין באיזה מספרי צבע הם השתמשהו. לאחר מכן לשחק עם צבעים ולקלב מספר אופציות לכל מני סוגי צבעים מנוגדים, משלמים וכו'

עוד פונקציה מאד שימושית בפלטפורמה הזאת היא רספונסיביות שזה חינם לגמרי. קודם כל מאד קל להשתמש ולהבין מה הבעיות ביצירת פלטת צבעים שבחרת. בנוסף ניתן לבחון גודל פונט ואייקונים. הכי טוב שלאחר שימוש באפליקציה זאת אפשר להבעיר את כל הנתונים לתכנות של אדובי כמו ADOBE XD או ILLUSTARTOR, ובקרוב לפיגמה.

יתרונות: חינמי כרגע

חסרונות : לא נראה לעין כרגע.

4. כתיבת תוכן באמצעות ChatGPT

לא חושבת שנשאר בן אדם שלא שמע את השם ChatGPT לכן התיאור כאן מיותר. זאת פלטפורמה שהיום דורסת רב המקצועות ולמרות שהיא לא מושלמת היא בקלות יכולה להכין תכנית עסקית, לכתוב טקסטים לפוסטים בבלוג ולהכין מייל למשקיע פוטנציאלי.

השימוש ChatGPT כל כך נפוץ שמעורר שאלה מתי נספיק להשתמש בו כי זה טוב מדי? בינתיים זה לא קרה ופלטפורמה פתוחה לשימוש חינמי לכן מומלץ להוציא ממנה כל מה שניתן עד שזה לא יהפוך ללא חוקי.


איך להשתמש

אין הרבה חוכמה – פשוט מקליטים את השאלה הבקשה כמו בגוגל ולפי ההתפתחות מבקשים פרטים נוספים או משנים את המשפט. יש הרבה ספקולציות לגבי ChatGPT אבל ליצירת תוכן בסיסי כולל מיילים ופוסטים בלינקדין זה מעולה.

ChatGPT Review: Everything You Need to Know

יתרונות: קל בשימוש, חסכון זמן מטורף

חיסרון : לא מקורי, דורש בדיקה  - תלוי בתוכן, שגוי מבחינה דקדוקית

מחיר

התוכנית המקצועית המיושמת על ידי OpenAI תאפשר לך להשתמש ב- ChatGPT בצורה שוטפת גם בזמנים בעצימות גבוהה. תהיה לך גם גישה לתכונות החדשות של הרובוט בפעם הראשונה.

עם זאת, התוכנית המקצועית מגיעה עם עמלה גבוהה של $42 לחודש. זה כנראה דורש אופטימיזציות יקרות בצד השרת לשימוש ללא פיגור וללא שגיאות. מי שנרשם לרשימת ההמתנה של תוכנית המקצוענים יוכל לראות את אפשרות התשלום בצד שמאל של עמוד הבית. החברה תהפוך את גרסת ה-Pro לזמינה באופן נרחב במהלך השנה.

5. בדיקת דקדוק עם Wordtune

עוד פלטפורמה מאד קלה לשימוש ואפשר לעדכן אותה כתוסף של כרום. היא נותנת פתרון לניסוך טקסטים בכל מני טונים סוציאלים ( עסקי - פורמלי, חברותי). Wordtune הוא עוזר כתיבה שעוזר לך לומר בדיוק למה אתה מתכוון באמצעות כתיבה ברורה, משכנעת ואותנטית.

https://www.trustenablement.com/wp-content/uploads/2022/05/Screen-Shot-2022-05-25-at-4.09.35-PM-1024x429.png

מחיר

ל-Wordtune יש גרסה חינמית שכוללת עשרה שכתובים ביום. דמי מנוי חודשיים של $9.99 למשתמש כולל שכתובים ללא הגבלה ותמיכה בתפקידים רשמיים ומזדמנים, מעבר מקז'ואל לפורמלי, קיצור והארכה של טקסט.

Ценообразование Wordtune


יתרונות
- חסכון זמן ולימודי אנגלית בצורה תת מודעית.

חסרונות – האופציה החינמית מוקבלת. זה עדיין לא בן אדם, ומומלץ ידע באנגלית בסיס בשביל לראות אם התוכנה מייצרת חיבור או משפטית ללא הגיון.  

6. הקמת דף נחיתה עם Midjourney

לסיום נבנה עמוד נחיתה עם Midjourney הפלטפורמה הכי פופולרית ובינתיים חינמית ל מחולל תמונות על בסיס פרומפטים באמצעות בינה מלאכותית. השימוש ב Midjourney דיי פשוט, צריך להירשם לאתר של דיסקורד – אפליקציית שיחות חברתית שמאפשרת שיחות טקסטואליות וקוליות (וגם וידאו).  


איך זה עובד

כדי להתחיל להשתמש ב-Midjourney בשביל ליצור תמונות מגניבות והשראת לעמודי נחיתה, באנרים וכו', צרו חשבון ב-Discord, בחרו שרת וצ'אט, ולאחר מכן כתבו את בקשתך לאחר ההנחיה /imagine.

על פי בקשה, הרשת AI יוצרת ארבע תמונות שניתן לעבוד איתן בנפרד על ידי שינוי הפרמטרים של כל תמונה. השתמשו בשירותים שימושיים להגשת הבקשות הנכונות - עורך Prompt Helper או Promptomania


מחיר

הגרסאת דמו היא בחינם. זה עוזר להחליט אם לקנות תוכנית בתשלום.

בגרסה החינמית, 25 קליקים זמינים, אבל יש מינוס - לא ניתן להוריד את התמונה סופית באיכות גבוהה.

פרמיום - עלות התוכנית הבלתי מוגבלת היא $30 לחודש. כל הפקודות הנוספות פתוחות למשתמשים ליצירת תמונות מהירה ונוחה. בסיסי-  עולה $10 לחודש אבל נותן לך רק 200 דקות GPU. זה אומר שיש לך 200 ניסיונות ליצור תמונה - למד את הטכנולוגיה של עבודה עם רשת עצבית מראש כדי לא לבזבז דקות GPU על תיקונים.

אחרי שתתחברו לשרת, תוכלו לראות בצד שמאל רשימת ערוצים של מידג'רני, בהם אתם יכולים להשתתף. לאחר מכן בתחתית המסך תרשמו /imagine prompt ותוסיפו מספר טאגים או תיאור של התמונה שתרצו לראות. למשל כאן רשמתי דוגמא לאתר למורה ליוגה ודף נחיתה לסטאטאפ כללי:

התוצאה היא מיידית ונותנת 4 אופציות שניתן לפתח אך רק באופן אקראי ללא שליטה. לומר אי אפשר להבין מה התוצאה שתקבלו. אם לא אהבתם את התוצאה ניתן לשנות אותה או לכתוב מחדש בהגדרה ספציפית יותר

יתרונות: אפשרות לקבל השראה לכל סוגי עיצוב ותמונות תוך מספר דקות.

חסרונות: המנוע כרגע עובד באנגלית בלבד, נושא זכויות היוצרים של תמונות. מידג'רני ומנועי AI ליצירת תמונות לא עובדים טוב עם טקסט.

נסיתי ליצור לוגו של הסטודיו שלי בפורמט של תלת מימד והאמת שלא כל כך אהבתי תוצאות. מידג'רני עוד לא מושלם ודורש הבנה בשלב זה. עדיין, זה פלטפורמה מעולה לקבל השראה לעיצובים שונים שסטארטאפ שלכם יכול לקחת כבסיס, ולבנות בהמשך את האתר מלא בפיגמה, וורדפרס, וויקס או כל תוכנה אחרת ללא השקעת זמן ותקציב.

דוגמא לעיצוב באנר טכנולוגי

דוגמה לעיצוב באנר בתלת מימד

דוגמא לאתר של ריטריט ויוגה עם הזמנות אונליין

לסיכום

גל ה-AI מביא עמו עשרות אם לא מאות כלים שיכולים לסייע לכם לבצע משימות שפעם היו דורשות ממכם המון מאמץ וכסף - נצלו את מה שיש לכלים להציע. כמו כן, קחו בחשבון שהתוצאות לא תמיד מושלמות, ולעיתים אין ברירה אלא להעזר בבני אדם (כמו פעם, אה?). הכלים בפוסט זה מהווים רק טעימה משאר השירותים שקיימים בחוץ - השתמשו בהם בחוכמה!

💡 זה הוא פוסט אורח המשקף את דעתו וניסיונו האישי של הכותב או הכותבת.
חושבים שיש לכם גם מה לשתף עם הקוראים שלנו? נשמח לשמוע ממכם.
תגיות:
אופס.. משהו השתבש.
💩
הצטרפו ל-10,000+ יזמים ויזמות שמקבלים ״פור״ על כל השאר
☝️ חזור למעלה