התחברת בהצלחה!
אתם כאלה מוכשרים - אבל אפשר לבחור רק שלוש יכולות

טיקטוק לעסקים: המדריך המקיף ביותר לפרסום בטיקטוק

כולם בטיקטוק אבל אתם מרגישים שאתם בחוץ? במדריך זה נספר לכם כל מה שצריכים לדעת על פרסום בטיקטוק בתור עסק - החל מפתיחת חשבון עסקי ועד לפרסום ממומן.

טיקטוק לעסקים: המדריך המקיף ביותר לפרסום בטיקטוק בשנת 2024
לוגו של הספונסר
הפוסט בחסות:

עם מיליארד משתמשים פעילים בחודש מרחבי העולם, טיקטוק (TikTok) הופכת להיות אחת הפלטפורמות החברתיות הפופולריות ביותר. כשמדובר בסדר גודל העצום הזה, זו סיבה מספיקה למותגים ועסקים להתחיל להשתמש בפלטפורמה. אבל יש גם את העובדה שהקהל בטיקטוק מבזבז כ-110 מיליון דולר בחודש על תוכן שהם צורכים דרך הפלטפורמה, מה שהופך אותה לאפליקציה המכניסה ביותר מחוץ לקטגוריית המשחקים! אם זה לא שיכנע אותך להכניס את העסק/סטארט-אפ שלך לטיקטוק, אני לא יודע מה כן. אבל אם כן השתכנעת, הפוסט הזה יעזור לך למצוא את הדרך שלך בפלטפורמה ובתקווה להגדיל את המותג (והמכירות) שלכם!

אז יאללה, בואו נתחיל.

📕 תוכן עניינים


מי צריך להשתמש ב-TikTok? כן, גם אתם

עכשיו, ייתכן שאתם סקפטיים לגבי השימוש בטיקטוק עבור העסק שלכם - "הרי זה רק לדור Z?" אבל הפלטפורמה פופולרית לא פחות בקרב ״צעירים-מבוגרים״ ומשתמשים בגיל הביניים. לפי סטטיסטיקות, ״רק״ 25% ממשתמשי TikTok הם בין 10 ל-19. בינתיים, אנשים בקבוצת הגילאים 20-29 מהווים 22.4% מסך המשתמשים של הפלטפורמה. ואנשים בגילאים 30-39 מהווים 21.7% מקהל היעד הכולל של TikTok. כמו כן, ניתן למצוא 20.3% מהמשתמשים בין גילאי 40 ל-49. אנשים מעל גיל 50 מהווים את היתר, 11%. אז אם הנחותיכם לגבי הדמוגרפיה של הפלטפורמה מנעו מכם להשתמש ב-TikTok, המספרים הללו מראים שקהל היעד של הפלטפורמה הרבה יותר מגוון ממה שחשבתם.

קהל המשתמשים בטיקטוק, לא מה שחשבתם כנראה. מתוך Exploding Topics


בנוסף, הפלטפורמה אינה מיועדת רק לתוכן בידורי (אף על פי שהקטגוריה בהחלט פופולרית). TikTok גם רואה המון תוכן ״מידעי״ וחינוכי ממותגים ומאינפלואנסרים כאחד. זו הסיבה שאפשר לראות אפילו את המותגים הכי בלתי צפויים מנצחים בפלטפורמה. מי היה מאמין שאגודת רואי חשבון מוסמכים (מכל הארגונים המשעממים שם בחוץ) תמצא את מקומה בטיקטוק? בשיתוף פעולה עם אינפלואנסרים, אותו ארגון הצליח לשבור את הסטריאוטיפ ולהתחבר לקהל הצעיר.

אז אם אתם חושבים ש-TikTok אינו הפלטפורמה הנכונה עבורכם בגלל תחום העסק שלכם, ייתכן שתרצו לחשוב שוב על כך. הסתכלו על מה שהמתחרים שלכם עושים וראו אם יש דרכים יצירתיות לנצל את הפלטפורמה לטובת העסק שלכם.


9 שלבים לפרסום בטיקטוק כעסקים

אז אם אתם משוכנעים שטיקטוק הוא הבחירה הנכונה עבור העסק שלכם, הגיע הזמן ללמוד איך להתחיל להשתמש בו. הנה השלבים לפרסום בטיקטוק לעסקים:

שלב 1: יצירת חשבון עסקי בטיקטוק

השלב הראשון, כמובן, הוא יצירת חשבון עסקי בטיקטוק. לשם כך, במידה ועדיין לא עשיתם את זה עדיין - הורידו את האפליקציה והירשמו באמצעות מספר הטלפון או כתובת הדוא"ל שלכם. אם יש לכם חשבון מדיה חברתית רשום לעסק שלכם, תוכלו גם להשתמש בו להרשמה ב-TikTok. מהדף "אני", לחצו על הכפתור "..." בראש הדף ובחרו "ניהול חשבון." בחרו באפשרות "החלפה לחשבון עסקי", בחרו את הקטגוריה המ תאימה ביותר לתעשייה שלכם, וזהו. יש לכם עכשיו חשבון טיקטוק עסקי שתוכלו להשתמש בו ליצירת אינטראקציה עם קהל היעד שלכם ולפרסם תוכן על העסק שלכם.

למתקשים - הנה סרטון קצר שמדגים איך לעשות את זה:

טיקטוק לעסקים
איך לפתוח חשבון עסקי בטיקטוק


שלב 2: שיפור של הפרופיל שלכם בטיקטוק

אם אתם רציניים לגבי פרסום בטיקטוק, זה לא מספיק רק להחזיק בחשבון. לאחר שהחשבון שלכם הוקם, תקבלו את האפשרות לערוך את הפרופיל שלכם. זהו שלב חשוב כי הפרופיל שלכם משמש כחלון ראווה דיגיטלי לעסק שלכם. לכן חשוב שתאפטמו (“תשפרו״ - מהמילה Optimization) אותו כדי שיציג באופן אותנטי את המותג שלכם. זה אומר לעדכן את הביוגרפיה (ה-Bio) שלכם, תמונת הפרופיל וכתובת האתר.  הנה כמה המלצות לעשות את השלב הזה נכון:


בחרו תמונה שמייצגת במדויק את המותג שלכם

תמונת הפרופיל שלכם לא רק צריכה להראות נהדרת, אלא גם לייצג באופן חזותי את המותג שלכם. ודאו שיש זהות חזותית עקבית ומתואמת בכל חשבונות המדיה החברתית שלכם. זה כולל שימוש באותו לוגו ו/או צבעים שיעזרו לאנשים ליצור קשר מיידי בין הפרופיל שלכם ב-TikTok לבין המותג שלכם. צ'יפוטלה, לדוגמה, משתמשת באותה תמונת פרופיל גם בטוויטר ובאינסטגרם. זה עוזר להם לשמור על תמונת מותג עקבית.

טיקטוק לעסקים


סכמו את המותג שלכם בביו

בטיקטוק יש לכם רק 80 תווים לכתוב תיאור קצר על המותג שלכם. כדי לנצל את המקום הזה בצורה הטובה ביותר, שמרו עליו קצר ולעניין מבלי לאבד את מהות המותג שלכם. תוכלו לכלול את הסלוגן או משפט נלהב שלכם. או שתוכלו אפילו להוסיף ציטוט קצר שמתיישר עם אישיות המותג שלכם. למשל, BUXOM Cosmetics משתמשת בשלוש מילים בלבד בביו שלהם בטיקטוק שתואמת למה שהם מייצגים, כלומר גדול, מועז וסקסי. זה קצר ותמציתי תוך שהוא מתאים במדויק לאישיות של המותג.

טיקטוק לעסקים


היו אסטרטגיים בנוגע לכתובת ה-URL שלכם

TikTok מאפשרת לכם לכלול קישור (נקרא גם ״לינק״ או URL) לאתר חיצוני אחד בפרופיל שלכם. לכן, אתם צריכים להיות חכמים בנוגע לאיזה קישור אתם מוסיפים. אתם יכולים לקשר לדף הבית שלכם, לדף נחיתה, לפוסט בבלוג או אפילו לדף הורדת האפליקציה שלכם, בהתאם למטרות שלכם ולסוג העסק שאתם. כדאי שהלינק לא יראה חשוד - דומיין מוכר (האתר שלכם לדוגמא, או פרופיל פייסבוק) או כל URL שמכיל את שם המותג שלכם בתוכו כדי שיראה אמין ולא כמו משהו מפוקפק. מאחר וטיקטוק מאפשרים לשים רק לינק אחד בפרופיל ולפעמים אנחנו צריכים יותר, פרקטיקה נפוצה בקרב מפרסמים בטיקטוק (וגם אינסטגרם) זה להשתמש בשירותים שמאפשרים לאגד כמה לינקים תחת אותו אתר, שירותים כמו Linktree או Lnk.bio לדוגמא. השירותים האלה למעשה מספקים לכם לינק אחד לדף אינטרנטי שבו תוכלו לשים כמה לינקים.


שלב 3: הבנת קהל היעד שלכם

בזמן שהמטרה הספציפית שלכם עשויה להיות ייחודaית, יש סיבה אחת עיקרית לשימוש שלכם ב-TikTok - להתחבר עם קהל היעד שלכם. אבל אי אפשר להתחבר עם קהל היעד שלכם אם אתם לא יוצרים תוכן שמדבר אליהם ספציפית. לכן חשוב להסתכל יותר מקרוב על מי הוא קהל היעד שלכם ולהבין איזה סוג של תוכן יעניין אותם. כפי שכבר הוכחנו קודם, ל-TikTok יש דמוגרפיה מגוונת של משתמשים אף על פי שהוא פופולרי ביותר בקרב דור Z. חשבו על היכן מצתלבים קהל המשתמשים בטיקטוק עם דמוגרפיה של קהל היעד שלכם. יכול להיות שתוכלו אפילו לחפש הזדמנויות להגיע לקהל חדש ובלתי צפוי. לא משנה מה המקרה, וודאו שאתם לומדים את קהל היעד הזה מקרוב כדי להבין את התנהגותם, העדפותיהם ותחומי העניין שלהם, כדי שתוכלו לבנות אסטרטגיית תוכן איכותי שתדבר אליהם. לדוגמא, BarkBox יודעים בדיוק מי הוא קהל היעד שלהם ואיזה סוג של תוכן יעניין אותם. הם משתמשים ב-TikTok כדי לשתף סרטוני בעלי חיים מצחיקים שהורי חיות מחמד וחובבי בעלי חיים ימצאו נהדרים או רלוונטיים.


שלב 4: הבנת איך פועל האלגוריתם של טיקטוק

אם אתם רציניים לגבי פרסום בטיקטוק לעסק שלכם, שלב קריטי הוא להבין איך פועל האלגוריתם של הפלטפורמה. אתם צריכים לדעת את הגורמים שמשפיעים על האלגוריתם של טיקטוק כדי שתוכלו להשתמש בהם לטובתכם ולשפר את הנראות שלכם בפלטפורמה.  זה כולל כותרת רלוונטית יחד עם האשטגים הפופולריים והרלוונטיים להגדלת הנראות מול הקהל הנכון. חוץ מהמידע על הסרטון שלכם כמו כותרות והאשטגים, אינטראקציות המשתמש משחקות תפקיד קריטי בהשפעה על האלגוריתם. לכן חשוב שתייצרו תוכן שאנשים ירצו לצפות בו ולהיענות לו. המטרה היא להגביר את ההתעניינות בתחום הספציפי שלכם כך שיותר אנשים ישימו לב לתוכן שלכם בדפי "עבורך" (For You).  בנוסף, שימוש בצלילים/מוזיקה טרנדית שרצה בטיקטוק היא דרך מעולה נוספת לשפר את הנראות שלכם באלגורית. חפשו הזדמנויות לנצל אותם בסרטונים שלכם כך שאנשים שמחפשים את המוסיקה ימצאו את התוכן שלכם בקלות יותר.

הנה הסבר ב-5 דקות למי שרוצה להעמיק כיצד האלגוריתם של טיקטוק עובד:


שלב 5: מחקר מתחרים

האם התחרות שלכם נמצאת בטיקטוק? אם כן, מה הם עושים? איזה סוגי תוכן הם יוצרים והאם העוקבים שלהם מעורבים? הסתכלות על המתחרים העיקריים שלכם וראיית מה עובד/לא עובד עבורם היא דרך נהדרת לבנות את אסטרטגיית השיווק שלכם בטיקטוק. מכיוון שהם כבר ניסו את הפלטפורמה, הם יכולים לשמש מקור ידע יקר ערך למסקנות ותובנות עבור העסק שלכם. וודאו שאתם מתעדכנים באופן עקבי על סוגי התוכן שנראה שמקבלים את ההתעניינות הכי גדולה בפרופיל שלהם וראו אם יש גישות יצירתיות שתוכלו לשכפל או להשתמש בהם להשראה. אל תדאגו, מחקר מתחרים זו פרקטיקה נפוצה וסביר להניח שהמתחרים שלכם עושים אותו דבר כלפיכם.


שלב 6: פיתוח אסטרטגיית תוכן

בהתבסס על המחקר שלכם, אתם יכולים להתחיל לבנות את אסטרטגיית התוכן שלכם בטיקטוק. זה כולל פירוט של פרטים כמו סוגי התוכן שתייצרו וכמה פעמים תפרסמו תוכן חדש. בעוד שתוכן בידור וריקוד נראה שמשתלט על הפלטפורמה, תוכן מידעי ופרקטי פופולרי לא פחות. זה אומר שסרטוני ״איך לעשות״, ״עשה זאת בעצמך״, טיפים לחיים, עצות וכו' יעבדו טוב לא פחות מריקוד טרנדי. אז מצאו דרך לשלב את הקטגוריות האלו באסטרטגיית התוכן שלכם כדי להעניק לקהל היעד שלכם. וודאו שאתם מנסים לשמור על איזון בין סוגים שונים של תוכן כדי להגוון את הזנת התוכן שלכם ולהעניק לסוגים שונים של אנשים. לדוגמה, סרטונים מצחיקים ובידוריים כמו אלו שמייצרת BarkBox יכולים להיות נהדרים להעניינות כללית. אבל תוכלו גם לספק סרטוני הדרכה על איך להשתמש במוצרים שלכם כדי למסור מידע ולחנך את הקהל שלכם. זו דרך נהדרת ״להשקיע״ בקהל שלכם בתוכן של המותג שלכם כדי שימשיכו לחזור לקבל עוד. קחו לדוגמה את האופן שבו לה קרוסט משתפת באופן קבוע סרטוני בישול שמשתמשים במוצרי הכלי הטבח של המותג. רבים מהסרטונים האלה מראים את המוצרים בפעולה כדי לדבר על האיכות. אחרים פשוט נועדו להיות נעימים לעין ולבדר את הצופים.

טיקטוק לעסקים
התכנים של Barkbox - בין בידור לאינפורמציה


שלב 7: שיתוף פעולה עם ״משפיענים״ (Influencers)

עם היכולת להגיע למיליוני משתמשים בבת אחת, “משפיענים״ יכולים להפוך את העסק שלכם להצלחה על בין לילה. שיתוף פעולה עם משפיענים ברשת שמקדמים את המותג שלכם אצל העוקבים שלהם זו דרך נהדרת להגביר במהירות את הנראות שלכם בפלטפורמה. אסטרטגיית שיווק בטיקטוק עם משפיענים שכאלה יכולה להיות פשוטה כמו לקבל אזכור קצר של המותג שלכם. אבל באופן אידיאלי, מצאו דרך שבה הם יכולים להציג את המוצר או השירות שלכם באופן שיתאים לעוקבים שלהם בצורה טבעית ואורגנית. תוכלו גם לשתף פעולה עם יוצרים משפיענים לצילום דואט, לגרום להם להשתמש בהאשטגים הממותגים שלכם, או לקדם את האתגר של המותג שלכם כדי לעודד השתתפות. כאשר חברת המזרנים סימונס רצתה להשתמש ב-TikTok כדי להתחבר עם דור של צרכנים צעירים, הם שיתפו פעולה עם מגוון רחב של משפיעים ב-TikTok. היוצרים המשפיעים האלה עזרו להביא נראות לאתגר ההאשטג #Snoozzzapaloozaשל המותג, מה שעודד מעל 2 מיליון הגשות סרטונים וצפייה של 6 מיליארד סרטונים.

שלב 8: שימוש ב״טיקטוק לעסקים״ עבור פרסום ממומן

דרך נוספת מעולה לתת לעסק שלכם תמריץ מיידי היא על ידי תשלום עבור פרסום בטיקטוק. מכיוון שזה דורש השקעה כלכלית, חשוב להגדיר ולנהל את הפרסומות שלכם ב-TikTok בצורה מדוקדקת כדי להשיג תמורה טובה להשקעה. זה מתחיל עם מטרה ברורה ומציאותית וקהל יעד מוגדר. אז תוכלו לעצב את המודעה שלכם תוך התחשבות בשני הגורמים האלה. נכון לעכשיו, נראה שטיקטוק משקיעים המון בחינוך וסיוע לעסקים שרוצים להתחיל פרסום ממומן בפלטפורמה.

על מנת להרשם לתוכנית ״טיקטוק לעסקים״, לחצו על הלינק הזה:
🚀 הרשמה לטיקטוק לעסקים

כמו כן, טיקטוק ישראל מפעילה בארץ תוכנית אקסלרטור לעסקים וסטארט-אפים שמעוניינים להתחיל לפרסם בפלטפורמה. אם אתם עונים להגדרות שהם מחפשים, שווה מאוד לבדוק אותה:
🚀 תוכנית טיקטוק לסטארט-אפים

שלב 9: שימוש בניתוח נתונים לצמיחה ואופטימיזציה

לבסוף, הצלחה בטיקטוק דורשת אופטימיזציה מתמדת. טיקטוק מציע מספר כלים בילט-אין בתוך האפליקציה על מנת שתוכלו למדוד את ההצלחה (או חוסר ההצלחה) של הפרסומים שלכם. השתמשו בכלים האלה כדי למדוד מדדים ספציפיים לתוכן, הישגי האשטגים והזמנים הטובים ביותר לפרסום. כמה כלים אפילו יכולים לעזור לכם לזהות משפיעים פוטנציאליים ולחזות מגמות עתידיות בשיווק משפיעים. ניתן לנצל את התובנות האלה כדי לתכנן מראש ולאפטימז את אסטרטגיית התוכן שלכם לשיפור ביצועים. לדוגמה, פרסום בזמן שבו אתם מקבלים המון התעניינות צפוי להגביר את נראות התוכן שלכם.

טיקטוק לעסקים


להפוך את TikTok לעבוד לטובת העסק שלכם

עכשיו, לאחר שעברנו על כל השלבים ההכרחיים על מנת להתחיל פרסום בטיקטוק בתור עסק, הגיע הזמן להפוך את התיאוריה לפרקטיקה וליישם את כל מה שלמדתם כאן בפוסט ב״חיים האמיתיים״. הצלחות בטיקטוק, וברשתות החברתיות בכלל, הוא תהליך שלוקח זמן - בניית קהל, התאמת התוכן הנכון עבורם, ללמוד כיצד ״תפוס״ ולהיות טרנדי וכו׳. אבל יחד עם זאת, זה משהו שכדאי להתחיל כבר מהיום הראשון כדי שבחלוף הזמן שלכם בתור העסק, לאט לאט תבססו נוכחות דומיננטית יותר בפלטפורמה.


שאלות נפוצות על טיקטוק לעסקים

כמה האשטגים לשים לפרסום?

בד״כ 1-3 מספיקים ואין צורך להעמיס במידה ואין סיבה מיוחדת לכך. הוספת של מלא האשטגים לא בהכרח תגרום לפוסט להתפרסם יותר.

מתי כדאי לפרסם פוסט חדש בטיקטוק?

זה מאוד תלוי בקהל שלכם, אבל כמובן שאם מדובר בקהל ישראלי אז כדאי בשעות בהן הוא ער. כמו כן, כדאי להשתמש בכלים שטיקטוק מספרים בחשבון העסקי על מנת לראות באיזה שעה הפוסטים הקודמים שלכם קיבלו הכי הרבה חשיפה ולפרסם בהתאם לכך.

איך מתחילים פרסום ממומן בטיקטוק?

טיקטוק מציעים פלטפורמת פרסום לעסקים (בדומה לפייסבוק) שרוצים לקדם קמפיינים פרסומיים דרך הפלטפורמה. להרשמה לפלטפורמת טיקטוק לעסקים לחצו כאן.

איך אני מקדם את העסק הקטן שלי בטיקטוק?

אתם יכולים לקדם את העסק שלכם בטיקטוק על ידי פרסום תוכן איכותי באופן קבוע, מעורבות עם קהל היעד שלך, שימוש בהאשטגים פופולריים ומוזיקה של TikTok, ועבודה עם יוצרי תוכן ומשפיענים.

האם עדיף להחזיק בחשבון עסקי בטיקטוק?

יש להחזיק בחשבון עסקי ב-TikTok כי זה נותן לך גישה לכלים רבים ופונקציות שהם חיוניים לקידום העסק שלך בפלטפורמה.

איך אני מקדם את המותג שלי בטיקטוק?

שיתופי פעולה עם יוצרי תוכן ומשפיענים, פרסום בתשלום (פרסום ממומן בטיקטוק), ואתגרי האשטג ממותגים הם כמה מהדרכים הטובות ביותר לקדם את המותג שלך בטיקטוק.

איך מקדמים מוצר בטיקטוק?

אתה יכול לקדם מוצר ב-TikTok על ידי שיתוף סרטוני הדרכה על איך להשתמש בו, הצגתו בהקשרים ויזואליים מושכים, ושיתוף פעולה עם יוצרים משפיעים שיציגו אותו.

מהו חשבון עסקי בטיקטוק?

חשבון עסקי בטיקטוק הוא סוג של חשבון שמיועד במיוחד למותגים ועסקים. הוא כולל יותר פיצ׳רים ויכולות רבות ונותן לך גישה לניתוח נתונים

💡 זה הוא פוסט אורח המשקף את דעתו וניסיונו האישי של הכותב או הכותבת.
חושבים שיש לכם גם מה לשתף עם הקוראים שלנו? נשמח לשמוע ממכם.
תגיות:
אופס.. משהו השתבש.
💩
הצטרפו ל-10,000+ יזמים ויזמות שמקבלים ״פור״ על כל השאר
☝️ חזור למעלה