התחברת בהצלחה!
אתם כאלה מוכשרים - אבל אפשר לבחור רק שלוש יכולות

הקמת חברה – כיצד לייסד ולהקים עסק בצורה נכונה

בשלב כלשהו זה מגיע - אתם צריכים להתאגד בצורה חוקית. איך עושים זה בצורה נכונה, באיזה שלב ולמה להקים חברה זה לא משהו מסובך ויקר כמו שאנחנו כנראה חושבים.

הקמת חברה – כיצד לייסד ולהקים עסק בצורה נכונה | לסטארטאפ
לוגו של הספונסר
הפוסט בחסות:

פתיחתו של עסק הינו צעד משמעותי בדרכו של כל אדם בדרך להגשמת אורח חיים עצמאי וכצעד חשוב בחייו המקצועיים. יזמים בעלי רעיון טכנולוגי או מיזם חדשני, אינם שונים מכל האדם בהקשר זה.

מערך השיקולים העומד בפני יזמים אשר מעוניינים להתחיל לבסס את הסטארט אפ שלהם הינו צמצום סיכונים ועלויות טרם הוכחת המיזם לרווחי או לחלופין, השגת מימון ראשוני (SEED בסטארט אפ. חשוב לשים לב ולדעת כי לעיתים חיסכון בתחילת הדרך עלול להזיק בהמשך).

יזמים רבים אשר נמצאים בתחילת דרכם נוטים להאמין כי הקמת חברה מצריכה מאמצים רבים אל מול מגוון גורמים ורשויות חוק אשר מטילה נטל עסקי ומשפטי כבד ובהתאם ככל והמיזם לא יצלח, פירוק החברה יהווה מעמסה המצריכה עיסוק ומאמץ רב. לא כך הדבר. אם נשווה בין גובה העלויות בהן נושאת חברה פרטית לעומת העלויות הפוטנציאליות אשר תגרמנה במקרה בו יזם היה פועל לא כחברה בע"מ, ניתן היה להסיק כי מדובר בהשקעה החשובה ביותר אותה תבצע בביסוס המיזם כולו.

כך לדוגמה, עוסק מורשה ועוסק פטור מקימים את עסקם תחת מספר עוסק שהינו תעודת הזהות שלהם. כלומר, האחריות בגין מתן השירותים או המוצרים שמספקים הינו בלעדית שלהם.

לעומת התאגדויות אלו חברה בע"מ , הינה אישיות משפטית נפרדת. הפרט או הפרטים אשר מקימים את התאגיד פועלת תוך מעטה התאגדות אשר מסוגל לבצע פעולות משפטיות מטעמו ומפריד אחריותו מאחריותם של בעלי המניות האחרים.

היתרונות של חברה ברורים לעומת התאגדויות יזמיות אחרות: מלבד הגבלת האחריות המשפטית המפרידה בין היזם לחברה, החברה הינה מקום בו ניתן ליצוק לתוכו זכויות קנייניות כגון קניין רוחני פטנטים ורווחים מתוך פעילות המיזם. ניתן לבסס את תחומי האחריות של כל יזם וכן לקבוע תלכיד נכון להרכב ההון בהתאם לתפקיד בו אותו יזם לוקח חלק.יצוין במאמר מוסגר, כי כלל הנושאים הללו צריכים לקבל ביטוי אף בהסכם מייסדים מפורט אשר יסדיר את מערכת היחסים בין היזמים וכן את אופן סיום הפעילות העסקית ופירוקה של החברה חס וחלילה ובעת הצורך [ יתרון נוסף של התאגדות כחברה - בעת מקרה של פירוק חברה, בניגוד לעוסק פטור או מורשה, הנושים אינם יכולים לרדת לחשבונותיו ובנכסיו הפרטיים של בעלי החברה, אלא החובות הנצברים חלים].

לאחר הקמת החברה ולשם המשך התהליך יש צורך בפתיחת חשבון בנק עסקי לחברה וכן פתיחת תיקים ברשויות המס: מס ערך מוסף (מע"מ) ומס הכנסה.

פתיחת חשבון בנק לתאגיד הינו שלב קריטי בו כל עסקי והכנסות של החברה ינוהלו בחשבון עסקי בה תהיה גישה למנהל החברה ולאנשים מוגדרים לצפות ולבצע פעולות עסקיות על ידי השימוש בבנק. חשוב מאוד להעביר את המסמכים לעיניו של עורך דין על מנת שיאשר את המסמכים בצורה ראויה, יערוך מסמכים בהתאם לאופיה של הפעילות העסקית ועל פי דרישותיו של הבנק.

בין המסמכים אותם יש לספק: אישורי עו"ד בדבר מנהלי ובעלי המניות בחברה, החלטות חברה, אישורים על גבי מסמכים בנקאיים וכדומה.

כשלב אחרון לתחילת הפעילות העסקית יש לפתוח תיקים ברשויות המס, מע"מ ומס הכנסה -  כיום, קיימת הקלה משמעותית בביצוע ההליך. פתיחת התיקים איננה מצריכה הגעה פיזית למשרדי רשויות המס. אם זאת , מומלץ ליצור קשר ולהתייעץ ברו"ח לשם הטיפול בדיווח ובפתיחת התיקים.

לשם הסיכום, 3 יסודות עומדים בעת פתיחת חברה חדשה:

1. מהי צורת ההתאגדות הרצויה – מהו מחזור ההכנסות הצפוי, מהו גבול האחריות אותו אני מעוניין ליטול בהתקשרויות עסקיות  עם לקוחות או ספקים.

2. פתיחת חשבון עסקי -  הפרדת הניהול הפרטי מהעסקי, ניהול חשבון בנק כבעל זכויות חתימה ומוטב לשם ניהול פעילות עסקית ראויה.

3. פתיחת תיקים ודיווח לרשויות המס – דיווח שוטף לעניין מחזור ההכנסות וכנדרש בחוק.



💡 זה הוא פוסט אורח המשקף את דעתו וניסיונו האישי של הכותב או הכותבת.
חושבים שיש לכם גם מה לשתף עם הקוראים שלנו? נשמח לשמוע ממכם.
תגיות:
אופס.. משהו השתבש.
💩
הצטרפו ל-10,000+ יזמים ויזמות שמקבלים ״פור״ על כל השאר
☝️ חזור למעלה