התחברת בהצלחה!
אתם כאלה מוכשרים - אבל אפשר לבחור רק שלוש יכולות

עיצוב מצגת עסקית: כמה עולה, טיפים ודוגמאות למצגות

הכנת מצגת עסקית הן חלק אינטגרלי מעולם העסקים והסטארט-אפים. במדריך זה נציג מספר טיפים לעיצוב מצגת עסקית שגם נראת טוב וגם מעבירה את המסר כמו שצריך.

עיצוב מצגת עסקית: כמה עולה, טיפים ודוגמאות למצגות
לוגו של הספונסר
הפוסט בחסות:

עיצוב מצגת עסקית בצורה כזו שמשרתת את המידע והמסר המועבר במצגת תסייע רבות להצלחה שלכם - בין אם זה גיוס השקעה למיזם, צירוף שותפים עסקיים ואף קידום יוזמה פנים-ארגונית.

במדריך זה נראה כמה עשוי לעלות עיצוב מצגת עסקית (בערך), מה האופציות שלכם מבחינת העבודה, וכמו כן נסיים במספר טיפים ודוגמאות לעיצוב מצגות עסקיות שיעזרו לכם לחבר הכל ביחד.

בואו נתחיל - ראשית, עלויות!

📕 תוכן עניינים


כמה עולה עיצוב מצגת עסקית?

אז התשובה הקצרה: זה תלוי. זה תלוי אם אתם מתכוונים לעצב את המצגת העסקית בעצמכם או להעזר בנותן שירות חיצוני (מעצב וכו׳), עד כמה המצגת מורכבת מבחינה ויזואלית, כמה שקפים קיימים וכו׳. בגדול, יש לכם 3 אופציות כשזה מגיע לעיצוב מצגת עסקית:

אופציה א׳: לעצב בעצמכם

💰 עלות: חינם
📈 מאמץ: בינוני-קשה

אופציה ב׳: להשתמש בטמפלייט מוכן 

💰 עלות: 150-500 ש״ח
📈 מאמץ: קל-בינוני

אופציה ג׳: להעזר במעצב/ת מקצועי 

💰 עלות: 3000-6000 ש״ח, תלוי במורכבות ובכמות השקפים.
📈 מאמץ: קל

כפי שאתם רואים, ישנם פערים בין האופציות - הן מבחינת העלויות והן מבחינת רמת המעורבות שלכם (״מאמץ״). בואו נתחיל מהאופציה הזולה ביותר (סטייל ״עשו זאת בעצמכם״) ונמשיך לשאר האופציות ונראה מה היתרונות והחסרונות של כל אחת.


1. עיצוב מצגת עסקית - ״עשו זאת בעצמכם״

אז כפי שאתם מתארים לעצמכם, האופציה הזו תהיה הזולה ביותר מאחר ואתם אלה שדואגים לכל העיצוב והבנייה של המצגת. 

אתם כנראה תעזרו בכלים כמו Power Point, Google Slides או Keynote על מנת לארגן את כל המידע במצגת. רוב הכלים הללו מגיעים עם שלל תבניות וטמפלייטים בילט-אין (פשוטים, אך חינמיים) שתוכלו להשתמש בהם לעיצוב המצגת העסקית שלכם. כמו כן, במידה ויש לכם ידע בעיצוב עם בכלים כמו Photoshop או כלי עריכה שונים, תוכלו להעזר בהם על מנת להשלים ויזואליציות ואילוסטרציות שתרצו להכניס למצגת.

האמת שלא מדובר באופציה רעה בכלל וסה״כ בפרקטיקה נפוצה בעת עיצוב מצגות עסקיות. ובנוסף לזה שלא יעלה לכם, אתם בשליטה מלאה על כל שינוי שתרצו לעשות מבלי תלות בצד שלישי.

עריכת מצגת באמצעות Google Slides

אממה, החסרון הברור הוא שדבר ראשון על המאמץ נופל עליכם, ודבר שני, במידה ולא זכיתם בחוש עיצובי טוב במיוחד, תוכלו לסיים את העבודה עם מצגת לא מרשימה (שלא נגיד מכוערת) וזה לא משהו שאתם רוצים לחסוך עליו במרבית הפעמים.


יתרונות וחסרונות

 חינם
 דורש ידע קודם בעיצוב
 בהעדר ידע - העיצוב עשוי להראות לא מקצועי


2. עיצוב מצגת עסקית באמצעות תבנית מוכנה

דרך נוספת ויעילה לעיצוב מצגות עסקיות היא שימוש בתבניות מוכנות (Templates). למעשה מדובר בתבניות אשר כוללות מגוון שקפים ועיצובים מוכנים (ברמה גבוהה) וכל מה שנותר לנו הוא לעשות את ההתאמות לצרכים שלנו: שינוי צבעים, טקסטים, נתונים וכו׳. לרוב כל התבניות האלה עובדות בצורה שקופה בתוך הכלים הפופולריים לעיצוב מצגות כמו PowerPoint, גוגל סליידס וכו׳. 

עיצוב מצגת עסקית - שקפים מוכנים מתוך טמפלייט
דוגמא לשקפים המוכנים שניתן לעזר בהם בטמפלייט


טמפלייטים מוכנים מאפשרים להנות משני העולמות:  מצד אחד, הם לא עולים הון תועפות אם כי מדובר בסכומים סמליים (כמה מאות שקלים) ומצד שני אין צורך לעצב הכל לבד וניתן להשתמש בשקפים מקצועיים מבלי ידע קודם בעיצוב.

אנחנו מציעים באתר טמפלייט למצגת עסקית במחיר סמלי (באמת). הטמפלייט מכיל 100+ שקפים מוכנים ומקצועיים שיעזרו לכם להכין מצגת עסקית שגם נראת טוב וגם לא שוברת את הכיס. 

הטמפלייט נבנה על בסיס עשרות מצגות של חברות מצליחות (כמו Airbnb, Uber ועוד) ובעל מבנה מוכח (והגיוני) למצגות עסקיות שבאמת מעבירות את המסר כמו שצריך. הטמפלייט מוכוון בעיקר לעיצוב מצגות עסקיות המיועדות למשקיעים, אך בינינו, אין באמת הבדל - השקפים שם ישרתו אתכם לכל צורך עסקי או קהל יעד שתרצו. אם זה רלוונטי לכם, מוזמנים לבדוק!


יתרונות וחסרונות

 לא דורש ידע עיצובי קודם
 התאמה קלה באמצעות PowerPoint/Keynote/Slides.
 עיצוב מקצועי מוכן בעל מבנה מוכח לפיצ׳ דק
 מחיר סמלי (כמה מאות שקלים)
 עיצובים ייחודיים או ספציפיים ידרשו סיוע חיצוני.


3. עיצוב מצגות עסקיות עם מעצב/נותן שירות

כנראה האופציה היקרה ביותר מבין השלושה, מאחר והיא מערבת צד שלישי (לרוב מעצב) אשר יעזור לכם לבנות עת המצגת העסקית. היתרון הברור הוא שנדרש ממכם אפס מאמץ בכל הנוגע לעיצוב המצגת מאחר והכל נעשה עבורכם ע״י המעצב.

מבחינת עלויות, הן יכולות להגיע לכמה אלפי שקלים - נגזרת של כמה שקפים אתם צריכים ועד כמה הם יהיו מורכבים. עבור מצגת עסקית סטנדרטית בת 15-20 שקפים, העלויות יכולות להגיע ל-4000 ש״ח וצפונה - תלוי המחירון של המעצב / נותן השירות.

יתרון נוסף בעבודה עם מעצבים באופן פרטי הוא היכולת ליצור עיצובים ייחודיים לצורך שלכם. אמנם זה לא הכרחי תמיד עבור רוב המצגות משקיעים, אבל אם יש לכם צורך בעיצוב נורא ייחודי - זו כנראה הדרך היחידה שלכם. אתם מוזמנים לבדוק את לוח נותני השירות שלנו ולחפש מעצב שיעזור לכם. אופציה נוספת היא להשאיר את הפרטים בטופס כאן ונעביר את הבקשה שלכם אוטומטית למעצבים שעובדים איתנו והם יחזרו אליכם עם הצעת מחיר:

תודה! קיבלנו ונדאג לחבר אותך למעצבים רלוונטים.
Oops! Something went wrong while submitting the form.


יתרונות וחסרונות

 אפס מאמץ באופן יחסי - רק לשלם.
 עיצוב מקצועי של מעצב שמותאם לצרכים שלכם
 עלות ראשונית גבוה (כמה אלפי שקלים)
 ייתכנות לתלות במעצב לשינויים עתיידים (תשלום נוסף).


טיפים לעיצוב מצגות עסקיות

בין אם תחליטו לעבוד עם מעצב/ת או בעצמכם (לבד או עם טמפלייט), הנה כמה טיפים לבניית מצגת עסקית:

1. כל המוסיף גורע

אל תעשו את הטעות הקלאסית הזו של מצגת עסקית ארוכה ללא סוף. זכרו, זה לא הכמות - זה האיכות. אם אתם יכולים להעביר את אותו מסר ב-10 שקפים במקום 20 שקפים - עשו זאת! 

יש המון פרטיקות שיעזרו לכם להשאר ממוקדים, לדוגמה, שימוש בגרפיקות ואינפוגרפיקות על מנת להעביר מסר שהרבה יותר מתאים להעביר אותו בצורה ויזואלית מאשר מילולית.

זכרו, לקהל אותו תציגו/תשלחו את המצגת העסקית יש טווח קשב מאוד קצר. אם תעמיסו יותר מידי, אתם תאבדו אותם - וזה לא מה שאתם רוצים כמובן.

2. תוכן זה המלך

אם כמה שזה נחמד לעשות מצגת מפוצצת באפקטים ויזואלים מדהימים, בסוף התוכן זה מה שמעניין את הצד השני - המספרים, הנתונים, התכ׳לס. היזהרו שהעיצוב לא יהיה מוגזם בצורה כזו שהוא מסיח את הדעת מהתוכן. 

זה לא אומר שאי אפשר ״לדפוק הופעה״ במצגת, אך עשו זאת באלגנטיות וזכרו שהעיצוב נועד לשרת את התוכן, ולא להפך.

3. השתמשו בגרפיקות מוכנות

אין צורך להמציא הכל מחדש בכל הנוגע לעיצוב מצגת עסקית. במקום, השתמשו בגרפיקות מוכנות מהאינטרנט - רקעים, אייקונים, אילוסטרציות ועוד. אך שימו לא להעמיס יותר מידי ברקעים ואייקונים גנריים! 

ככלל אצבע, עדיף להשתמש בתמונות אמיתיות מהעסק/מוצר שלכם ולא בתמונות גנריות - תחושת הזיוף תורגש מיד אצל כל מי שיראה את המצגת. זה לא אומר שאי אפשר להשתמש בכלל, רק תעשו זו באלגנטיות ובמקומות הנכונים.

הנה כמה אתרים (חינמיים) שאני ממליצה להשתמש בהם:
Unsplash
 - מאגר רקעים חינמי להורדה
Icons8
 - מאגר חינמי של אייקונים ואילוסטרציות.
Remove.bg - כלי חינמי שמסיר רקעים לבנים מתמונות


דוגמאות למצגות עסקיות 

אתם מוזמנים לבדוק את הפוסט באתר בנוגע למצגות משקיעים, שם תוכלו לראות מספר דוגמאות למצגות עסקיות למשקיעים מסטארט-אפים שהם שם ודבר בתחום.

דוגמאות למצגות עסקיות למשקיעים


לסיכום - מצאו את המקום שלכם  

כפי שאתם מבינים, אין אמת אחת בנוגע לעיצוב מצגות עסקיות. הבחירה מה לעשות תלויה במקרה הספציפי שלכם - האיזון לבין כמות הכסף שאתם רוצים להשקיע בעיצוב לעומת האיכות. בחרו בתבונה. 

💡 זה הוא פוסט אורח המשקף את דעתו וניסיונו האישי של הכותב או הכותבת.
חושבים שיש לכם גם מה לשתף עם הקוראים שלנו? נשמח לשמוע ממכם.
תגיות:
אופס.. משהו השתבש.
💩
הצטרפו ל-10,000+ יזמים ויזמות שמקבלים ״פור״ על כל השאר
☝️ חזור למעלה