התחברת בהצלחה!
אתם כאלה מוכשרים - אבל אפשר לבחור רק שלוש יכולות

מה זה One Pager (תקציר מנהלים)?

מה זה One Pager (או תקציר מנהלים)? איך נראה דוגמא ל-One Pager? מה כדאי לכלול?

מתוך המילון
לסטארטאפ לוגו
|
לכל המושגים  👈

⚡️ התשובה הקצרה

One Pager, או לעיתים גם נקרא בעברית - ״תקציר מנהלים״, הוא מסמך בעל עמוד אחד (מכאן שמו) אשר נועד לסכם בקצרה את הנקודות המרכזיות בנוגע לחברה ו/או המוצר שלה - החל מהבעיה אותה מנסים לפתור, הפתרון המוצע, גודל השוק, חברי הצוות ועוד. המטרה היא להעביר את מירב המידע הנחוץ במינימום זמן ומאמץ עבור הקורא. הכנת One Pager היא פרקטיקה נפוצה בקרב סטארט-אפים ובד״כ מיועדת עבור משקיעים, קרנות ושותפים פוטנציאלים, על מנת להציג בפניהם את פועלם במהירות ויעילות - ובתקווה, לסקרן אותם מספיק כדי לשתף פעולה יחדיו.

🧠  התשובה המלאה

One Pager או בעברית - ״תקציר מנהלים״, הוא מסמך בעל עמוד אחד אשר מסכם את הדברים החשובים בנוגע לחברה, מוצר או פתרון מסוים. One Pager בד״כ יכלול רקע כללי על הבעיה, הסבר על הפתרון המוצע, גודל השוק והפוטנציאל שלו, מידע על חברי הצוות ועוד. המטרה היא לזקק את המידע החשוב ביותר בנוגע למיזם בצורה כזו שתאפשר לקבל אותו בצורה קלה ומהירה.

סטארט-אפים וחברות אשר מחפשות השקעה נוטות להכין One Pager על מנת לשלוח אותו למשקיעים/קרנות/ארגונים על מנת ליצור בהם עניין ולקדם את האופציה לפגישה ו/או שיתוף פעולה יחדיו. 

תקציר מנהלים לדוגמא


מה One Pager צריך לכלול?

לא כל כל ה-One Pagerים נראים אותו דבר, אבל רובם חולקים את אותם ״אבני יסוד״, להלן:

  1. פרטי החברה - שם, לוגו, כתובת, אתר וכו׳.
  2. One Liner - תיאור קצר בכמה משפטים מה המוצר/חברה עושה.
  3. הבעיה - מה הכאב או הצורך אותו אתם מנסים לפתור.
  4. פתרון - איך המוצר שלכם פותר את אותה בעיה.
  5. שוק - מה גודל השוק, מי קהל היעד שלכם.
  6. מתחרים - מי המתחרים שלכם בתחום.
  7. יתרון תחרותי - במה אתם שונים/ייחודיים משאר השקחנים בתחום.
  8. Business Model - מה המודל העסקי  שלכם, איך אתם מתכוונים להרוויח כסף?
  9. האנשים - מי היזמים, מי הצוות, יועצים, משקיעים קודמים. למה אתם האנשים הנכונים למשימה?
  10. Marketing Plan - מה היא האסטרטגיית שיווק שלכם? איך אתם מתכוונים למשוך את קהל היעד שלכם למוצר?
  11. מצב פיננסי - כמה גייסתם עד כה, על מה הלך הכסף, מה מחזור המכירות שלכם (ARR או MRR)?
  12. אבני דרך - מה השגתם עד כה ולאן פניכם מועדות?
  13. פרטי קשר - איש קשר ופרטים ליצירת קשר.

One Pager דוגמא


למה צריך One Pager?

משקיעים ומקבלי החלטות בדרגים הגבוהים של ארגונים הם אנשים עסוקים אשר פוגשים עשרות חברות מידי חודש (ואפילו מידי יום). לא תמיד יש להם זמן להתעמק בכל אחת לפרטי פרטים מאחר ופרקטית, אין להם מספיק זמן לעשות זאת.  יצירת מסמך One Pager היא דרך יעילה לשתף אותם בנוגע לפתרון שלכם ובתקווה ליצור עניין וסקרנות שתוביל לפגישה מסודרת.

One Pager דומה מאוד ברעיון של להעביר את המסר במהירות וביעילות לצורה שבה עושים ״נאום מעלית״ (Pitch), רק שבמקום הצגה בעל-פה, מדובר במסמך דיגיטלי כתוב.

דוגמאות ל-One Pager

יש לנו מספר דוגמאות ותבניות ל-One Pager ותקצירי מנהלים באתר שאתם יכולים לבדוק.

לצפייה בתבניות והדוגמאות


🧠  להרחבה בנושא

קבלו כמה פוסטים ומדריכים שישלימו לכם את החסר בנוגע למונח One Pager (תקציר מנהלים):