התחברת בהצלחה!
אתם כאלה מוכשרים - אבל אפשר לבחור רק שלוש יכולות

קידום אורגני בתור סטארט-אפ: 4 צעדים שיעזרו לכם לגדול (Case Study)

איך לעשות קידום אורגני לסטארט-אפ? איך להגדיל את הטראפיק האורגני שלכם לאורך זמן? בפוסט זה אציג בפניכם 4 צעדים שיעזרו לכם לבנות פלטפורמת תוכן שתשרת אתכם, מתוך הניסיון האישי במיזם שלי.

קידום אורגני בתור סטארט-אפ: 4 צעדים שיעזרו לכם לגדול
לוגו של הספונסר
הפוסט בחסות:

איך בונים נכס דיגיטלי משמעותי בתקציב מינימלי? 

כיזמים ברור לנו שברגע שהחברה תגדל ונעסיק יותר אנשים, יהיו לנו המון ערוצי שיווק. הרי ברור שכל ארגון רציני מתחזק אתר, עמוד לינקדאין, עמוד פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, קבוצות טלגרם, קהילות וכו'. 

אבל מה לעשות, כשמדובר במיזם בתחילת הדרך, זה לא תמיד אפשרי. 

אז איך קובעים באילו ערוצים שיווקיים להשקיע בתור התחלה? במקרה שלנו, קיבלנו החלטה מודעת להשקיע בשנה הראשונה אך ורק בקידום תוכן אורגני.  

לשמחתי הרבה ההימור הזה מאוד השתלם, וכיום (לאחר שנה) פלטפורמת התוכן שהקמנו מקבלת מעל ל-70K צפיות חודשיות, כאשר 90% מהטראפיק שלנו מגיע מחיפושים בגוגל וביוטיוב (בצורה אורגנית לחלוטין). כל זה מבלי להוציא שקל על קידום ממומן, והטראפיק רק עולה מידי חודש. 

במאמר זה אסביר מה היו הצעדים שלקחתי כדי לעלות את הטראפיק האורגני באתר שלנו, בתקווה שתוכלו ליישם חלק מהם באתרי התוכן שלכם.

📕 תוכן עניינים


מאפס ל-350 אלף - הסיפור שלנו

לפני שאצלול לפרטים חשוב לי לתת קצת רקע. התהליך שאני מתאר לא מתאים לכולם והוא תלוי מאוד ביכולת שלכם ליצור תוכן שמעניין את קהל היעד שלכם. אז לפני שנתחיל, קצת עלי: 

אני איש תוכן ושיווק. בעבר עבדתי כמנהל ושיווק בחברות טכנולוגיה וניהלתי קהילות יזמים. בשנה האחרונה התמקדתי בהקמת פלטפורמת תוכן בשם TechMonster שמסייעת לאנשים להתפתח בתעשיית ההייטק. כחלק מהפעילות, יצרתי תכנים בנושא כניסה להייטק, כתיבת קו"ח, ראיונות עבודה, פיתוח תוכנה, לינקדאין, מיומנויות ניהוליות ועוד.

מאמרים וסרטונים שיצרתי הגיעו ב- 2021 ל- 350K צפיות ב- 2021, בצורה אורגנית לחלוטין. 

בפוסט הזה אשתף איתכם מהניסיון שלי טיפים אוניברסליים שתוכלו ליישם בכל אתר תוכן או בלוג, כדי להגיע ליותר אנשים.

קידום אורגני לסטארט-אפים


4 טיפים שעזרו לי להגדיל את הטראפיק האורגני

טיפ #1 - התמקדות בערוץ אחד בלבד בכל פעם

כשהתחלתי את הפרויקט הזה היה ברור שאין לי זמן לתחזק הרבה ערוצים בו-זמנית. בתור מישהו שניהל סושיאל וקהילות כשכיר ידעתי בכמה עבודה מדובר, ולכן החלטתי להתמקד אך רק באתר בתור התחלה.

את ערוצי הסושיאל השארתי להמשך והמטרה הראשית שלי הייתה להגיע לאלף כניסות חודשיות לאתר, ורק אז להתפנות לפייסבוק, לינקדאין, יוטיוב, אינסטגרם וכו'.

הסיבה היא שיצירת נוכחות בגוגל לוקחת הרבה זמן אבל משתלמת מאוד בטווח הארוך, כי היא יוצרת זרם קבוע של משתמשים לאתר, שלא דורש עבודה שוטפת. 

למזלי ההחלטה הזאת מאוד השתלמה, כי בדיעבד היה הרבה יותר קל לפתוח ערוצים חדשים ברגע שהאתר התחיל לתפוס תאוצה.
היום חלק מהטראפיק של האתר "זולג" לערוץ היוטיוב, לקהילת פייסבוק ולערוצים נוספים.


ֿטיפ #2 - רק תכנים שהם EVERGREEN

מתוך ההבנה שאני הולך להשקיע את כל כולי בנכס אחד (הבלוג), הגיעה תובנה שאין סיבה ליצור תוכן אקטואלי או חדשותי… זה פשוט לא ייתן לי כלום עוד חצי שנה. ומה שבאמת עניין אותי היה לקבל תוצאות בלי לעבוד כל כך קשה כל הזמן. מהסיבה הזאת החלטתי שכל הכתבות באתר יהיו בסגנון "מדריך HOW TO" שישאר רלוונטי לפחות ל-5 שנים.


טיפ #3 - איכות > כמות

נכון לכתיבת המאמר, בבלוג שלנו בסה"כ 35 מאמרים. זה אומר שיצרנו משהו כמו 2 מאמרים בשבוע. על פניו יכולתי לכתוב הרבה הרבה יותר אבל הבנתי שזה לא יתן לי הרבה. הסיבה היא שגוגל מושפע היום ממדדים איכותניים הרבה יותר מבעבר (כמו retention למשל).

זאת אומרת, אם תצליחו ליצור את המאמר הכי מפורט שקיים בעברית - עם ראשי פרקים שמשקפים מחקר שעשיתם (אסביר בסעיף הבא) ותוכן עניינים - יש סיכוי טוב שתצליחו לנצח את כולם. כן, אפילו אם יש לכם אתר חדש ואתם מתחרים מול ענקיים.

מצד שני, אם תכתבו מאמר של 500 מילים "לצרכי SEO בלבד", כנראה שלא תגיעו לעמוד ראשון בגוגל ולא הרבה אנשים יחשפו לתוכן שלכם לאורך זמן. אלא אם כן יש לכם המון כסף לקניית קישורים, ואם זה המצב אתם לא צריכים אותי:)

לא מאמינים? עובדה. בצורה הזאת הצלחתי לעקוף אתרים של חברות השמה, מכללות מוכרות ולוחות משרות בביטויים תחרותיים כמו "שכר בהייטק", "שאלות מראיונת עבודה" ו"שפות תכנות". נכון לכתיבת הפוסט - באחרון אנחנו אפילו מופיעים בתוצאה אפס לפני ויקיפדיה. וזה לא סתם. זה קרה משום שהשקענו ימים במחקר מקדים, כתיבה, שכתוב, אופטימיזציה של מילות מפתח. מעבר לכך, אל המאמר הגדול על שפות תכנות קישרנו כמה מאמרי (למשל: מאמר על שפת פייתון) - כולם מקושרים למאמר הגדול, ומחזקים אותו. 

 

זאת רק דוגמה אחת אבל באופן כללי, מאמר בבלוג שלנו הוא ארוך מאוד (1400 מילים בממוצע) ומחולק לראשי פרקים. במאמרים אסטרטגיים אנחנו מטמיעים סרטונים מערוץ היוטיוב שלנו, ובכולם אנחנו משלבים גרפיקה מקורית בלבד (עיצובים פשוטים בקאנבה וצילומי מסך בעיקר). 

כל זה עוזר ליצור תוכן איכותי עם זמן שהייה גבוה מאוד, שגוגל אוהב.

 

טיפ #4 - מחקר זה הכי חשוב

לא משנה אם כתבתם את המאמר הכי טוב בעולם, אם בעוד חודש אף אחד לא יגיע אליו זה בזבוז.

השאיפה שלנו היא ליצור תוכן שיעזור לכמה שיותר אנשים, וזה מבאס לכתוב משהו איכותי שאף אחד לא יקרא בחיים. מצד שני, יש דרך פשוטה להתגבר על התופעה הזאת - מחקר.

אני יודע שזאת נקודה טריוויאלית אבל ברגע שבאמת הפנמתי אותה והתחלתי ליישם את זה באתר, התוצאות לא איחרו לבוא.

כדי להמחיש עד כמה מחקר מקדים הוא מהותי אקח דוגמה מערוץ היוטיוב. 

אחד הסרטונים הראשונים שצילמתי לערוץ שלנו היה מדריך שהסביר איך לענות על השאלה "ספר/י על עצמך" בראיון עבודה. הסרטון הזה לא מתקרב ברמה שלו לסרטונים האחרונים שצילמתי: הצילום פחות טוב, התאורה נוראית והסאונד לוקה בחסר… שלא נדבר על ההגשה הגרועה שלי. ועדיין - היום הסרטון הזה עומד (נכון לכתיבת הסרטון) על 22K צפיות (ומקבל בערך 3.5K צפיות נוספות כל חודש). 

לעומת זאת, סרטונים הרבה יותר איכותיים שיצרתי לא מתקרבים למספרים האלה. 

ותכלס, זה מאוד הגיוני. כל ראיון עבודה מתחיל בשאלה "ספר/י על עצמך", ומחקר קצר שביצעתי לפני יצירת הסרטון הראה שהמון אנשים מחפשים את השאלה הספציפית הזאת (או וריאציות שונות שלה).

 


על מה הוצאתי כסף

כל הטיפים שהזכרתי פה חשובים, אבל חשוב להבין שיש עוד פקטורים שיקבעו אם אתר מסוים יצמח או לא. ולא משנה מה הרקע שלכם, כנראה שאתם לא טובים בהכל (אני בטח לא).

האם הוצאתי כסף? בטח. על ידע. 

כבר בשלב אפיון האתר רציתי לוודא שאני בכיוון הנכון ונעזרתי במתכנת ומעצבת WEB שעזרו לי לתכנן את ה"ארכיטקטורה" הכללית של התוכן באתר. לאחר מכן לקחתי ייעוץ מאשת SEO שעזרה לי לבנות תהליכי עבודה נכונים ולעשות אופטימיזציה לתכנים קיימים. 

בשורה התחתונה, אחד הדברים שלמדתי בדרך הוא שאם נתקעים במשהו שלא יודעים - לפעמים הפתרון הכי זול הוא לשלם על ייעוץ של מישהו שכבר פתר את הבעיה הזאת. 

כמה מילים לסיום

הצעדים שהזכרתי לאורך המאמר עזרו לנו לצמוח בצורה מהירה, אבל זה רק צד אחד של המטבע. החלק השני הוא מדידה. 

לכן, בעיקר בהתחלה, חשוב מאוד שתמדדו את התוצאות של הפעולות שאתם עושים כל הזמן. באופן זה, עם הזמן תתחילו להבין אילו דברים עובדים עבורכם, ולשנות את תכנית התוכן בהתאם. מהסיבה הזאת, אני ממליץ לצלול עמוק לאנליטיקס בחודשים הראשונים ולנסות לקבל כמה שיותר תובנות. 

המסקנות שתפיקו יעזרו לכם לגבש אסטרטגיה ותוכנית תוכן, ולאחר כמה הצלחות, כל שנותר לכם יהיה לשכפל את השיטה מאמר אחרי מאמר (או סרטון אחרי סרטון).

במקרה שלנו, מעבר לטראפיק, התכנים שיצרנו עזרו לנו ליצור שיתופי פעולה עסקיים וליצור הזדמנויות שבכלל לא חשבנו עליהם. היום אנחנו בעיקר מנסים להתחבר ליוצרי תוכן ומנהלי קהילות שחולקים את החזון שלנו - כדי לנסות לגדול ולהגיע ליותר אנשים רלוונטיים. מקווה שזה עזר.

בהצלחה!

💡 זה הוא פוסט אורח המשקף את דעתו וניסיונו האישי של הכותב או הכותבת.
חושבים שיש לכם גם מה לשתף עם הקוראים שלנו? נשמח לשמוע ממכם.
תגיות:
אופס.. משהו השתבש.
💩
הצטרפו ל-10,000+ יזמים ויזמות שמקבלים ״פור״ על כל השאר
☝️ חזור למעלה