התחברת בהצלחה!
אתם כאלה מוכשרים - אבל אפשר לבחור רק שלוש יכולות

מה זה CMO ומה הם עושים בחברה?

מה זה CMO? מה הגדרת התפקיד של CMO בחברה? באנו לעשות לכם סדר.

מתוך המילון
לסטארטאפ לוגו
|
לכל המושגים  👈

⚡️ התשובה הקצרה

CMO זה קיצור של Chief Marketing Officer או בעברית - סמנכ״ל שיווק. ה-CMO הוא תפקיד בכיר בחברה אשר אחראי על כל מה שקשור להשגת המטרות העסקיות והשיווקיות של הארגון ובסופו של יום לדאוג שהמכירות יעלו. 

🧠  התשובה המלאה

CMO, או בשמו המלא - Cheif Marketing Officer, הוא תפקיד בכיר בחברה לאדם אשר אחראי על כל עניין השיווק האסטרטגיה השיווקית של החברה. בשורה התחתונה, המטרה העיקרית של ה-CMO היא להגדיל את מכירות החברה/סטארט-אפ. ע״י קמפיינים, פרסומות, שיתופי פעולה ועוד, אשר יקדמו את המותג של החברה בקרב קהל הלקוחות הרלוונטי.

ה-CMO בד״כ מדווח ל-CEO (מנכ״ל החברה) או ה-COO (סמנכ״ל אופרציות) ועובד צמוד עם מחלקות השיווק ומהכירות בארגון. לרוב בעלי תפקיד זה יהיו בעלי רקע, ניסיון והשכלה עסקית ושיווקית. 


מה CMO ת׳כלס עושה בחברה?

אם נהיה ספציפים לרגע, ה-CMO אחראי על כל התכנון וההוצאה לפועל של אסטרטגיות פרסום הנוגעות למותג של החברה אשר יובילו השגת לקוחות חדשים (מכירות). בתור התפקיד הבכיר ביותר בארגון באגף ה-Marketing, הוא או היא מפקחים את כל הצוותים והתתי-צוותים בארגון אשר נוגעים בכל נושא השיווק המכירות והפרסום בחברה.

כחלק מתפקידו של ה-CMO:

  • לתכנן (ולהוציא לפועל) אסטרגיות שיווק ופרסום לקידום החברה.
  • לפקח ולנהל את כל הצוותים והאנשים הנוגעים בנושא השיווק בחברה. 
  • להבין את מקומו של הארגון (ומוצריו) בשוק הרלוונטי אל מול המתחרים וכיצד ״למצב״ את החברה בעתיד.
  • להביא לקוחות חדשים ולהגדיל את ה-Branding Recognition של החברה בשוק.


האם אתם צריכים CMO בסטארט-אפ שלכם?

אז התשובה היא מאוד סוביקטיבית ותלויה במצב בו אתם נמצאים בתור חברה. כמה הכנסות יש? כמה אנשים יש בחברה וכו׳? לרוב סטארט-אפים בתחילת הדרך יכללו CMO (אשר יתפקד כאיש השיווק) במידה וזה הוא המייסד/מייסדת. אחרת, המייסדים עצמם הם אלה בד״כ שיהיו אחראים על השיווק של המוצר, לפחות בתחילת הדרך.

כאשר הסטארט-אפ גדל ואיתו המכירות וצוות האנשים, ייתכן ש״העברת המקל״ לאיש שיווק מנוסה בתור תפקיד ה-CMO הוא הדבר הנכון עבורכם.

🧠  להרחבה בנושא

קבלו כמה פוסטים ומדריכים שישלימו לכם את החסר בנוגע למונח CMO: