התחברת בהצלחה!
אתם כאלה מוכשרים - אבל אפשר לבחור רק שלוש יכולות

נשים בהייטק הישראלי: כל הארגונים והקהילות שאת צריכה להכיר

זה לא סוד שייצוג הנשים בהייטק הוא לא אידאלי, אבל המגמה היא חיובית וקהילות וארגונים נרתמים לסדר את המצב - החל מבית הספר ועד לתעשייה. בפוסט זה אספתי עבורכן מספר ארגונים וקהילות שאתן חייבות להכיר בתור קרייריסטיות בהייטק.

נשים בהייטק: כל הארגונים והקהילות שאת צריכה להכיר
לוגו של הספונסר
הפוסט בחסות:

ככל שהשנים עוברות יותר ויותר נשים נכנסות לתפקידי מפתח בתחומי ההייטק. המגמה חיובית, אך עדיין לא אידאלית. בעקבות לכך, קמו ארגונים וקהילות אשר דוחפות נשים להכנס לתחום - החל משלב הלימודים בבית ספר במגמות מחשבים וטכנולוגיה, השתתפות והופעה במיטאפים ועד לפיתוח הקריירה בתור מובילות דיעה בתחום. 

לרגל יום האישה, אציג עבורכן מספר ארגונים וקהילות שאתן חייבות להכיר אם אתם רוצות להכנס או ״להעצים״ את הקריירה בהייטק בישראל (ומעבר).

בואו נתחיל!

 she codes;  - בואי תלמדי לתכנת מאחת שיודע 

עמותת she codes

ארגון ;she codes הוקם במטרה להגיע ל 50% נשים מתכנתות תוך עשור. חברות הקהילה הן גם נשים בעלות ניסיון רב בתחום וגם נשים בתחילת דרכן בתחום הפיתוח. הארגון מציע מספר מסלולי לימוד חינמיים המתאימים גם לחסרות ניסיון או רקע בתכנות. הפעילות מתאפשרת הודות למאות מתנדבות שמשקיעות מזמנן וממרצן. רובן החלו ללמוד ב-;she codes והיום עובדות בתעשיית ההייטק הישראלית.ֿ

המפגשים והפעילות בסניפים מספקים מסגרת, משמעת ואפשרות לפיתוח אישי ומקצועי. בנוסף, נקודה חשובה היא ההזדמנות להכיר נשים נוספות וליצור חברויות וקשרים עם נשים מוכשרות שאוהבות לתכנת ולדבר טכנולוגיה. כיום, הקהילה מונה עשרות אלפי נשים והיד עוד נטויה.

למידע נוסף על she codes;



המיטאפיסטיות - קהילת הקריירה לנשות ואנשי הייטק

קבוצת הפייסבוק המיטאפיסטיות

איך אפשר לדבר על נשים בהייטק מבלי להזכיר את הקהילה של המיטאפיסטיות.  המיטאפיסטיות היא קהילה של נשות ואנשי קריירה המתעסקות ומתעסקים בעולמות המוצר, הDATA, ה-UX, הפיתוח, הענן, וכל מה שמעסיק גיקיות וגיקים בחיים המקצועיים שלהם. הקהילה מעודדת השתתפות נשים במיטאפים בתחומי הייטק השונים, הן בתור משתתפות והן בתור מרצות או מארגנות אירועים בעצמן.

בקבוצת הפייסבוק שלהן תוכלו למצוא פרסומים על אירועים קרובים, סיכומים של חברות הקהילה מאירועים קודמים ובאופן כללי שיח, נטוורקינג וקהילה תומכת לנשות ואנשי הייטק בישראל. 

למידע נוסף על המיטאפיסטיות



מהממ"ט - עידוד נערות לחינוך טכנולוגי

פרויקט מהממ״ט לעידוד נערות למקצועות המדעים

ארגון מהממ״ט (מהממות בתחומי הנדסה, מדעים, מתמטיקה וטכנולוגיה) קם במטרה לעודד נערות במגמות מדעיות וטכנולוגיות בביה״ס התיכון, כאשר בטווח הארוך המטרה להגדיל את מספר הנשים שבוחרות לעסוק בתחומי המדעים, מחשבים והנדסה במקצועות אזרחים. הארגון פועל בבתי ספר מצפון עד דרום וחושף תלמידות לעולמות התוכן המרתקים של התכנות, הייטק וטכנולוגיה. הסדנאות והקורסים מועברים ע״י קהילת מתנדבות שמונה כיום מעל ל-400 נשים טכנולוגיות ממגוון תפקידי מפתח בתעשייה ובאקדמיה.

״מטרתנו היא קידום תחומי הטכנולוגיה בקרב נערות, במטרה להשיג שוויון מגדרי בתעשייה ובאקדמיה. אנו שואפות להגיע לכל תלמידה ולאפשר פתיחת דלתות ובחירה חופשית, שאינה מונעת מסטיגמות, אלא מחוויה חיוביות ודוגמה אישית״

למידע נוסף על מהממ״ט



באות - המנהיגות הבאות של עולם ההייטק 

"באות" היא קהילה נשות מקצוע מנוסות בתפקידי מחקר ופיתוח. הארגון מנוהל ע״י נשים בתפקידי מפתח בחברות הייטק וסטארט-אפים בישראל ומארגן אירועים, סדנאות, פורומים ועוד, המיועדים לנשים בתחום.  הקהילה פונה בין השאר לנשים ״מנהיגות״ אשר נמצאות בתפקידים מובילים בחברות ועוזרת בחינוך על מנת ליצור תרבות ארגונית אשר מעודדת Diversity בחברה. 

למידע נוסף על ״באות״

 

WomenOnStage - סוף לכנסים ללא נוכחות נשית

women on stage - מאגר נשים מרצות

WomenOnStage היא פלטפורמה של מרצות (וכאלה שרוצות ללמוד להרצות) על מנת לעזור למארגני האירועים שמחפשים נוכחות נשית כך שלעולם לא נצטרך להשתתף באירוע אחר שאינו כולל אישה. בין אם בשידור חי באופן אישי או מרחוק ברשת, תוכלו למצוא במאגר נשים מוכשרות לאירוע שלכם. בין יתר הפעילות, הפלטפורמה עוזרת לחנך נשים אשר רוצות להכנס לעולם ההרצאות עם תכנים, כנסים ואירועים בנושא. 

למידע נוסף על Women On Stage



 QueenB - ייצוג נשי בתחום הטכנולוגי במוסדות החינוך

QueenB היא עמותה שהוקמה על-ידי סטודנטיות למדעי המחשב לאור מיעוט הנשים סביבן. מתוך רצון לשנות מציאות זו, העמותה שמה לעצמה למטרה להעלות את הייצוג הנשי בתחום הטכנולוגי. מטרת העמותה היא לייצר תחושת מסוגלות בקרב נערות ונשים לגבי יכולתן לעסוק בכל מקצוע שיבחרו. הפעילות המרכזית היא תכנית מלגות שבה סטודנטיות למדעי המחשב מלמדות נערות בכיתה ח' תכנות. במסגרת פעילות העמותה סטודנטיות למדעי המחשב זוכות לעבוד יחדיו וכן לקחת חלק באירועים משותפים. העמותה כוללת שיעורי תכנות לנערות בעולמות ה-Web וכמו כן כולל קהילת פייסבוק לסטודנטיות בתחומי המדעים אשר בה הם מקיימים אירועים מארחים נציגים ונציגות בתפקידי מפתח שונים בהייטק הישראלי.

למידע נוסף על QueenB



Women2Women - שינוי חברתי בחזית

קהילת Woman2Woman) W2W) הוקמה תחת עמותת בוגרי 8200 עם החזון להוביל שינוי בחברה הישראלית על ידי יצירת ערך בקרב נשים צעירות ומוכשרות. במסגרת הקהילה פועלת תכנית מנטורינג אישית המחברת בין נשים הנמצאות בצומת דרכים ראשונית בקריירה (מנטיות) לבין מנטוריות, נשים מובילות בחזית העשייה במגוון תחומים לרבות: הייטק, משפטים, פיננסים, רפואה, מדעי המדינה, מגזר שלישי ועוד.

למידע נוסף על Women2Women




WE - Women Entrepreneurship

WE - Women Entrepreneurship הוא ארגון ללא כוונת רווח המחנך, מעניק השראה ומעצים נשים צעירות למצות את מלוא הפוטנציאל שלהן למנהיגות וליזם עצמי. הארגון מועדד נשים להכנס אל עולם היזמות בתקווה להגדיל את יחס הנשים העוסקות בתחומי העתיד. הארגון מספק לנשים את הכלים והיכולות ליזמות על ידי מתן כלים וכישורים מעשיים, אירוח אירועים עם מובילים מהתעשייה ויצירת קהילה תומכת שתסייע להנחות ולעודד צעירות למימוש הפוטנציאל שלהן.

במסגרת הפעילות נכללת תוכנית יזמות במוסדות אקדמיים מובילים ומטרתה לתת כלים מעשיים לנשים המעוניינות להכנס לעולם היזמות. התוכנית מיושמת באמצעות 10 מפגשים עבור כ-25 סטודנטיות נבחרות הרוכשות כלים, ידע, הבנה והשראה ליזום יוזמות משלהן. התוכנית מארחת מנהיגים ומנהיגות מובילים בתחומן, נשים יזמות צעירות וותיקות כדי לעודד את משתתפי התוכנית ולשתף את חוויותיהם.

למידע נוסף על WE



Data Queens - למלכות דאטה

Data Queens היא הקהילה הראשונה בארץ שהוקמה במטרה לאגד, לקדם ולהעצים נשים בתחומי הדאטה השונים.  הקהילה שמה במטרה להגדיל את הקשרים המקצועיים והחברתיים בתחום ולהוות רשת דיגיטלית ומקצועית ללמידה מתמדת בתחומים אלו. בקבוצת הפייסבוק תוכלו למצוא קהילה תומכת של נשים בתפקידים בתחום הדאטה וכמו כן כאלה המעוניינות להכנס לתחום. 

למידע נוסף על Data Queens 



LeadWith - Women Leading Tech

LeadWith היא עמותה ללא מטרות רווח המתמקד בהעצמת וקידום נשים בטכנולוגיה. בארגון שואפים לספק לנשים את הכלים והיכולות להרחיב את הקריירה שלהם בזירה הטכנולוגית על ידי אירוח אירועי השראה, מתן כלים מעשיים, יצירת קהילה תומכת ומתן הכוונה לחונכות. 

למידע נוסף על LeadWith



Women of Startup Nation - אקסלרטור לפאונדריות

רק 10% מהחברות בהייטק הישראלי מובלות ע״י נשים. הארגון Women of Startup Nation שם לעצמו מטרה להגדיל את נוכחות הנשים במגוון מישורים: עידוד נשים לכנס לתפקידים בתור עובדים בחברות סטארט-אפ, הגדלת כמות הנשים אשר מופיעות ומרצות באירועים טכנולוגים וגולת הכותרת - אקסלרטור המיועד לחברות סטארט-אפ אשר מובלות ע״י לפחות אישה פאונדרית אחת. 

למידע נוסף על Women of Startup Nation 



Shift - טכנולוגיה זה לא רק לבנים

קהילת שיפט פועלת להגדלת מספר הנערות שבוחרות במסלול הטכנולוגי כמגמת לימודים. זה לא סוד שעולם ההייטק הוא מנוע הצמיחה המרכזי בכלכלה הישראלית, אך נשים הן מיעוט קטן בתוכו. כל השינויים הגדולים היום מתרחשים בזכות טכנולוגיה, לכן היעדרן של נשים ממעגל קבלת ההחלטות בתעשייה זו, משמר את פערי השכר מחד ומביא לכך שכל ההמצאות הגדולות לוקחות בחשבון צרכים של גברים בלבד, מאידך. לכן שיפט הוקמה - לעודד עוד נערות לבחור במסלול הטכנולוגי, ומשמרת נערות שכבר בחרו בו.

חברות הקהילה, נהנות ממפגשים טכנולוגיים-חווייתיים כגון האקתונים, מפגשי השראה עם נשים מצליחות בתעשייה, אירועי הכנה למסלולי טכנולוגיה בצה"ל, סיורים בתעשיית ההייטק, קורסי הכנה לבגרות במדעי המחשב ועוד.

למידע נוסף על Shift

Supersonas - נוכחות נשית. נקודה.

סופרסונס Supersonas היא עסק חברתי, א-פוליטי, חוצה מגזרים, מוביל ומתווה דרך שפועל ליצירת נוכחות נשים שוויונית ומאוזנת בצמתי השפעה והחלטה בישראל ובעולם. אנחנו 51% מאוכלוסיית ישראל. מן הראוי שנהיה 51% בכל כנס, הנהלה, דירקטוריון או וועידה.

למידע נוסף על Supersonas

ProWoman - המנהלות של המחר

תכנית ProWoman היא תכנית לקידום נשים במשק הישראלי- ללמוד מהמנהלות של היום איך להיות המנהלת של המחר.

עמותת ProWoman הוקמה בשנת 2012, ומאז ועד היום, מפעילה תכניות ייחודיות עבור סטודנטיות מצטיינות ושאפתניות (לתואר ראשון/שני) ב-15מהמוסדות האקדמיים המובילים בישראל: אונ׳ תל אביב, המרכז הבינתחומי, אונ׳ בן גוריון, אונ׳ בר אילן, האונ׳ העברית, המכללה למנהל, שנקר, מכללת ספיר, אונ׳ חיפה, אונ׳ אריאל, המרכז האקדמי ת״א-יפו, מכללת רופין, מכללת עמק יזרעאל, ותכנית מיוחדת בטכניון בשיתוף מייקרוסופט. סניף נוסף של ProWoman פועל בניו יורק. במסגרת התכניות, נפגשות הסטודנטיות עם נשים בכירות בעולם העסקים, ההייטק והמגזר הציבורי והשלישי, המעניקות להן מודלים להשראה ופלטפורמה לדיונים על הגשמה עצמית, פיתוח קריירה ומציאת איזון לצד החיים האישיים.

למידע נוסף על ProWoman


לסיכום

אין ספק שקהילת ההייטק בישראל בשנים האחרונות פועלת רבות על מנת להגדיל את נוכחות הנשים במקצועות ותפקידים רלוונטים. המגמה שם, אבל היעד עוד לא. כל ארגון, עמותה או קבוצה בנושא הם עבודת קודש, אך בעתיד מתוקן ובנימה אישית, אני מקווה שבהמשך השנים לא יהיה צורך בארגונים כאלה מאחר ופשוט אין צורך וברירת המחדל היא ייצוג נשי ללא מאמץ.

מכירים עוד ארגונים וקהילות שמסייעים לנשים בתעשיית ההייטק והסטארט-אפים?
אשמח לשמוע בתגובות!

נ.ב - הכנסו למאגר שלנו על מנת למצוא עוד ארגונים, קהילות וגופים שעוזרים לקידום נשים בהייטק.
כמובן שאתם מוזמנים ומוזמנות להוסיף עוד אם אתם מכירים!

מאמרים מומלצים להמשך קריאה:

No items found.
💡 זה הוא פוסט אורח המשקף את דעתו וניסיונו האישי של הכותב או הכותבת.
חושבים שיש לכם גם מה לשתף עם הקוראים שלנו? נשמח לשמוע ממכם.
תגיות:
אופס.. משהו השתבש.
💩
הצטרפו ל-10,000+ יזמים ויזמות שמקבלים ״פור״ על כל השאר
☝️ חזור למעלה